نشان تجاری نیسان و خودروهای اسپرت Z معرفی شد


نشان تجاری نیسان و خودروهای اسپرت Z معرفی شد

خودروسازی نیسان ژاپن، از لوگوی جدید برای مدل‌های جاده‌ای و اسپرت رونمایی کرد. به‌زودی محصولات اسپرت سری Z نیز، نشان تجاری مستقل خواهند داشت.

لوگوی تجاری نیسان با طرح جدید، در کشورهای انگلستان، پرو، اروگوئه، شیلی و آرژانتین ثبت شده است. این نشان، حالتی ساده‌ و مینیمال دارد تا نمای سه‌بعدی و براق گذشته که شبیه فلز کروم به نظر می‌رسید را به فراموشی بسپارد. چند هفته پیش‌تر، بی‌ام‌و نیز نشان تجاری خود را متحول کرد تا حالت دوبعدی را جای‌گزین نمای سه‌بعدی کند. البته بی‌ام‌و از لوگوی جدید فقظ برای مدل‌های مفهومی و تک‌نمونه استفاده خواهد کرد؛ اما نیسان نشان تجاری جدید را برای تمام محصولات استفاده خواهد کرد. در سال ۲۰۱۹، لوگوی جدید نیسان روی شاسی‌بلند مفهومی آریا دیده شده بود. با این اوصاف، نمی‌توان تغییر نشان تجاری خودروساز ژاپنی را نوعی نقلید از بی‌ام‌و دانست.

نشان تجاری نیسان و خودروهای اسپرت Z معرفی شد

در حال حاظر، مدل 370Z تنها خودروی نیسان از سری Z محسوب می‌شود. این مدل، بدون تغییر محسوس در طراحی و تجهیزات فنی از سال ۲۰۰۹ روی خط تولید قرار داد؛ اما احتمالا امسال با محصولی جدید، جای‌گزین خواهد شد. اختصاص یک نشان تجاری ویژه به خودروهای سری Z، عزم جدی نیسان برای گسترش مدل‌های اسپرت و ایجاد یک زیرشاخه جدید در سبد محصولات را نشان می‌دهد. سری Z با نام کامل Nissan Z car، از سال ۱۹۶۹ تولید می‌شوند و سابقه‌ای طولانی در خودروسازی ژاپن دارند. پیش‌تر، داتسون و نیسان 240Z ساخت ۱۹۷۱ با لوگوی اختصاصی و حرف Z تولید شده بودند تا تفاوت این محصولات با دیگر خودروهای شرکت سازنده را نشان دهند.

ظهور رقبای تازه، جذابیت خودروهای اسپرت نیسان، شامل 370Z و GT-R را کاهش داده است. با معرفی نشان تجاری جدید، می‌توان امیدوار بود طی یک تا دو سال آینده، تنوع در محصولات اسپرت نیسان ایجاد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است