افزون بر68 هزار پرونده در هرمزگان منجر به صدور رأی شد


افزون بر68 هزار پرونده در هرمزگان منجر به صدور رأی شد

بندرعباس- ایرنا- افزون بر 68 هزار و 787 پرونده در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در سال 98 رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است.

علی صالحی روز جمعه اعلام کرد: از این تعداد پرونده، ۴۲ هزار و ۴۹۱ فقره قابل صلح و سازش بوده که از این میان ۱۴ هزار و ۲۷۶ پرونده به سازش منجر شده است.

وی این میزان صلح و سازش را چیزی در حدود ۳۴ درصد از کل پرونده های قابل صلح و سازش و معادل ۲۱ درصد از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان عنوان کرد.

به گفته این مقام قضایی، همچنین در سال گذشته در نتیجه پیگیری های مسوولان و اعضای شوراهای حل اختلاف، پنج فقره پرونده قتل عمد با محکومیت قصاص و ۲ پرونده نزاع دسته جمعی به صلح و سازش منتهی شد.

صالحی همچنین از تجهیز و اتصال شورای حل اختلاف جزیره هرمز به سامانه مدیریت پرونده های قضایی «سمپ» و صلح و سازش در ۶۹ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف این جزیره به عنوان طرح های حائز اهمیت در عملکرد شوراهای حل اختلاف استان در سال ۹۸ نام برد.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: ۹۹ درصد از ابلاغ های شوراهای حل اختلاف این استان به صورت الکترونیک صورت می گیرد و درسال گذشته رتبه نخست کشور در این حوزه به هرمزگان تعلق گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟