امکان دسترسی آنلاین به کتاب‌ها و مقالات دانشگاه کمبریج


تهران (پانا) - انتشارات دانشگاه کمبریج به دلیل شیوع کروناویروس،700 عنوان کتاب خود را با فرمت HTML به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

امکان دسترسی آنلاین به کتاب‌ها و مقالات دانشگاه کمبریج

تهران (پانا) - انتشارات دانشگاه کمبریج به دلیل شیوع کروناویروس،۷۰۰ عنوان کتاب خود را با فرمت "HTML" به صورت آنلاین در دسترس علاقه‌مندان قرار داد.

به گزارش وب‌سایت دانشگاه کمبریج، تاثیر فراگیر "کرونا ویروس" در جهان، چالش‌های بزرگی را برای اساتید، محققان و دانشجویان به وجود آورده است. در این راستا انتشارات دانشگاه کمبریج هم دست‌ به کار شده تا گامی در جهت بهبود این شرایط بردارد.

مطبوعات نقش مهمی در تحقیقات و آموزش دارند تا کارهای تحقیقاتی دانشگاه را با عموم به اشتراک بگذارند. دانشگاه کمبریج در بخش نشریات وب‌سایت خود نوشت: به اشتراک گذاشتن این تحقیق‌ها می‌تواند نقش مهمی را برای مقابله با تهدیدهایی چون "کرونا ویروس" ایفا کند.

در این راستا انتشارات دانشگاه کمبریج کتاب‌های درسی آموزش عالی را با فرمت "HTML" به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می‌دهد. این تصمیم به علت شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است. کتابها شامل موضوعات و رشته‌های مختلف می‌شوند.

بیش از ۷۰۰ کتاب در بخش "Cambridge Core" وب‌سایت دانشگاه کمبریج در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. البته امکان دانلود این کتاب‌ها وجود ندارد و تنها می‌توان آن‌ها را مطالعه کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان ماه مه 2020 با مراجعه به وب‌سایت www.cambridge.org/core/what-we-publish/textbooks به این کتاب‌ها دسترسی پیدا کنند.

همچنین این دانشگاه دسترسی آزاد به ۸۰ کتاب و مقاله را که راجع به تحقیقات "کرونا ویروس" هستند، ایجاد کرده است تا دانشجویان در حال حاضر که در خانه هستند و به دانشگاه نمی‌روند، اطلاعات خود را در زمینه بیماری کووید-۱۹ افزایش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام