6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند


6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند کتاب یار مهربانی است که با زبان بی‌زبانی با ما صحبت می‌کند. در این بین، بعضی از آنها چنان تأثیری روی ما می‌گذارند که برای همیشه مسیر زندگی‌مان را دستخوش تغییر می‌شود. کتاب‌ها از چنان نیرویی برخوردارند که حتی توان دگرگون ساختن شخصیت ما را هم دارند. کتاب خوب خواندن می‌تواند کمک...

6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند 6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند

کتاب یار مهربانی است که با زبان بی‌زبانی با ما صحبت می‌کند. در این بین، بعضی از آنها چنان تأثیری روی ما می‌گذارند که برای همیشه مسیر زندگی‌مان را دستخوش تغییر می‌شود. کتاب‌ها از چنان نیرویی برخوردارند که حتی توان دگرگون ساختن شخصیت ما را هم دارند.

کتاب خوب خواندن می‌تواند کمک زیادی به ما کند. در این بین، کتابهایی پیدا می‌شوند که ارزشش را دارد همیشه در کنارمان، در قفسه کتابخانه کنار برترین آثار نویسندگان ایرانی و خارجی، نگه داریم.

کتابهای تغییر دهندۀ زندگی به قلم نویسندگان بزرگ

در زندگی کسانی هستند که می‌توانیم الگوی خود قرار دهیم. یا لااقل از تجربیاتی که به‌دست آورده‌اند بهره ببریم. کتاب صوتی «فکر بهتر، زندگی بهتر»، نوشته جول اوستین، از همان کتابهای است که باید همیشه کنار خود داشته باشید.

اوستین در این کتاب فوق‌العاده با به‌کارگیری راهبردهایی شگفت‌انگیز به ما یاد می‌دهد چطور برای داشتن زندگی بهتر، مغز و ذهنمان را دوباره برنامه‌ریزی کنیم. به ما می‌آموزد خلقت ما طوری است که می‌توانیم به هر چیزی دست پیدا کنیم و زندگی خوب و سعادتمندی داشته باشیم. برای همین باید از ظرفیت ذهنمان برای دیدن جنبه‌های مثبت زندگی بهره ببریم.

در این کتاب شیوه کنار زدن افکار منفی را می‌آموزیم و یاد می‌گیریم چطور از طریق کنترل افکارمان زندگی که لایقش هستیم برای خودمان بسازیم.

کتاب بعدی، کتاب «قانون جذب» جوزف مورفی است که می‌خواهم به شما توصیه کنم. ممکن است از خودتان بپرسید چرا یکی ترسو و مملو از استرس است و دیگری شجاع و سرشار از شجاعت. یا چرا فلان سخنران تا این حد محبوبیت دارد و سخنران دیگری تا این حد بی‌طرفدار و دلسرد.

کتاب به شما می‌آموزد برای دستیابی به موفقیت، باید از ذهن نیمه هوشیار خود شروع کنید. در کتاب حاضر به ما گفته می‌شود چطور در حال ساخت آینده‌ای هستیم که الان داریم به آن فکر می‌کنیم. این یعنی آینده‌مان همان چیزی است که اکنون در مخیله‌مان تصور می‌کنیم. اگر خودمان را نیک‌بخت می‌بنیم یا بدبخت، قطعا همین موضوع محقق خواهد شد.

گزیده‌ای از کتاب را با هم بخوانیم: «دعا هنگامی مستجاب می شود که ذهن نیمه هشیار فرد به تصور ذهنی یا فکر موجود در ذهنش پاسخ می‌دهد. این تنها به خاطر اعتقاد یا پذیرش و مقبولیت ذهنی درباره آن چه برای آن دعا می‌کنید است. قانون زندگی قانون اعتقاد است و اعتقاد را به طور خلاصه می‌توان به عنوان «فکر موجود در ذهن» بیان کرد. همان طوری که یک مرد فکر می‌کند، احساس و اعتقاد پیدا می‌کند، شرایط ذهن، جسم و دیگر مقتضیات او نیز به همین گونه هستند.»

6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند

کتاب «قدرت جذبه» برایان تریسی به موضوع روابط بین افراد، نظیر روابط اجتماعی، روابط بین اشخاص، جاذبه بین اشخاص، می‌پردازد. افرادی هستند که بنا به دلایل متعدد یا به‌خاطر رشد نکردن این مهارت نمی‌توانند خوب با دیگران رابطه برقرار کنند. چنین مسئله‌ای در بلند‌مدت جز دردسر چیز دیگری برایشان به همراه ندارد.

جذب کردن دیگران مهارتی است که باید آن را فرا گرفت. در این کتاب برایان به ما می‌آموزد چطور فقط از طریق درست گوش کردن، طرف مقابلمان را به خودمان جذب کنیم. یا به چه شیوه‌ای پاسخ تلفنهایمان را بدهیم که فرد پشت خط مجذوب ما شود.

یاد گرفتن این مهارت باعث می‌شود خیلی از جاها راحت‌تر ظاهر شویم، کارهایمان را همانطور که دوست داریم به سرانجام برسانیم و استرس معاشرت با بقیه افراد جامعه را نداشته باشیم. این نوع از اعتماد‌به‌نفس خود‌به‌خود سبب جذب دیگران می‌شود.

حالا که حرف از اعتماد‌به‌نفس شد اجازه دهید کتاب دیگری به اسم «نیروی اعتماد‌به‌نفس» از همین نویسنده را به شما معرفی کنم. کتاب در خود برنامه‌های رشد فردی را دارد تا بتوانیم به اهدافمان برسیم. تریسی در مسیر شکوفایی استعدادهایمان به کمکتان می‌آید. تا بدین شکل تصویر روشن‌تری از شیوه ساخت آینده‌ و دستیابی به موفقیت را مجسم کنید.

در این کتاب از ما می‌خواهد با تکیه بر نیروی اعتماد‌به‌نفس استعدادهایمان را پیدا کنیم. به ما می‌گوید اصل تفکر بر مبنای صفر یعنی چه و چطور می‌توانیم برای شروع کاری تازه از آن استفاده کنیم. به ما می‌آموزد 20 درصد از فعالیتهایمان می‌شود دلیل 80 درصد از موفقیتهایمان. پس چه کاری باید انجام دهید و چه کاری را نه.

6 کتاب تغییر‌دهنده زندگی که برای همیشه در کنارتان باقی خواهد ماند

اما «قطار سرعت به سمت ثروت» اثر دارن هاردی به ما می‌گوید برای کسب ثروت باید کار‌آفرین شد. تاریخ روی این موضوع می‌تواند صحه بگذارد. وی کارآفرینی را به قطار وحشت تشبیه کرده‌است. قطاری که برای خیلی‌ها دلهره‌آور است و سوارش نمی‌شوند؛ اما کسانی هستند که سخت مجذوبش می‌شوند.

مؤلف تأکید ندارد که کارآفرینی ساده است. برای همین و جهت ترغیب خواننده، در بخشهای مختلف داستان شکستها، موفقیتها، انگیزه پیدا کردنها و دلسردیهای افراد مختلف را بازگو کرده است. در صورتی که قصد راه‌اندازی شغلی جدید یا کسب درآمد بیشتر هستید خواندن این کتاب را هم به شما توصیه می‌کنم.

آنتونی رابینز مدرس، مربی موفقیت و سخنران انگیزشی است که کتاب «موفقیت نامحدود در 20 روز» از جمله آثار مشهور و محبوب او به شمار می‌آید. او در کتاب به تمامی جنبه‌های موفقیت اشاره کرده است و رسیدن به آن را تضمین شده می‌داند. فقط کافی است حرفهایی را که توصیه شده است انجا دهید.

چند جمله از کتاب:

–اکثر مردم نمی‌دانند واقعا از زندگی چه می‌خواهند، اما بدتر از آنها کسانی هستند که می‌دانند چه می‌خواهند اما هیچ کاری در جهت به دست آوردن آن نمی‌کنند.

-نباید برای تغییر دادن خود منتظر روز مناسب باشید. بلکه با تغییر دادن خود روزهای مناسب را به چنگ خواهید آورد. بیش از این متحمل ضرر نشوید، همین امروز برای تغییر روحیات خود اقدام کنید.

این‌ها نکاتی مهم در مورد زندگی از سبک زندگی افراد مشهور بودند که می‌توان به‌راحتی در زندگی خود پیاده کرد. پس موفق باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی