سلام به مامانای عزیز و هنرمند.

یکی از لباسهایی که خیلی مورد نیاز کوچولوهاست و زود به زود هم کوچیک می شه پیژامه یا شلواری که بالاش کش داشته باشه و بچه ها بتونن راحت بپوشن یا در بیارن.

دوختن این شلوارا خیلی راحته و نیازی نیست که خیاط حرفه ای باشین تا بتونین یه نمونه از اونو بدوزین .در گذشته که اینقدر لباسهای آماده فراوون نبود ،مامانا خودشون تو خونه برا بچه ها پیژامه می دوختن .

لوازم مورد نیاز:

پارچه قیچی چرخ خیاطی نخ همرنگ کش

ساده ترین روش ،استفاده از یک پیژامه دیگر به عنوان الگو است.به این شکل که یک شلوار مناسب از نظر اندازه را به شکل زیرتا کنید و روی پارچه ای که ۴ لا تا کرده اید قرار داده و ببرید.بهتر است از پارچه های تریکو نخی برای اینکار استفاده کنید.

نکته:برای جای کش کمر(بسته به پهنای کش) و پایین شلوار ( تقریبا ۲/۵ سانت ) زاپاس درنظر بگیرید.یک طرف الگو که صاف است روی دولای بسته قرار می گیردو برای سمت دیگر که برش می خورد ۲ تا ۳ سانت اضافه بگذارید.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

وقتی پیژامه را بریدید باید قطعه پشت و جلو را به هم بدوزید.برای اینکار باید دو تکه را باز کرده و روی هم قرار دهیدوابتدا قسمت بالا را به هم بدوزید.خط نقطه چین.مثل شکل زیر.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

سپس شلوار را طوری تا کنید که دو خط دوخته شده فاق ،روی هم قرار گیرد و سپس پایین شلوار را بدوزید.در شکل زیر با نقطه چین نشان داده شده.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

حالا نوبت تو زدن بالا ی شلوار است.با توجه به عرض کش لبه کار را به سمت داخل تا کرده وهمچنین یک تای خیلی ظریف هم لبه پارچه را به داخل بزنید که دوخت شما تمیزتر باشد.برای عبور کش می توانید قبل از دوخت لبه ،دو قسمت را به شکل جادکمه روی کار باز کنید.دقت کنید پشت قسمت تا شده سوراخ نشود.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

اگر این کار سخت است می توانید کمی از دوخت لبه را باز گذاشته و پس از عبور کش و دوختن دو لبه کش به هم ،آنرا بدوزید.

دوخت شلوار راحتی بچگانهحالا پایین شلوار رابه همان شکل تا زده و بدوزید.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

اگر لبه های پارچه ریش می شود ،با چرخ سردوز بزنید.

و در آخر باید یک پیژامه زیبا داشته باشیدبه همین راحتی.

دوخت شلوار راحتی بچگانه

خوب مامانای هنرمند خسته نباشید.

شاد و سلامت باشید:)