سخنگوی ارتش یمن: استان «الجوف» در آستانه آزادی کامل است


سخنگوی ارتش یمن: استان «الجوف» در آستانه آزادی کامل است

ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در چند روز گذشته، نیروهای این کشور با انجام عملیات گسترده زمینی، پهپادی و موشکی، در آستانه آزادی کامل استان الجوف در مرکز یمن قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن از موفقیت عملیات‌های نظامی نیروهای این کشور علیه نیروهای ائتلاف عربستان سعودی در مرکز یمن خبر داد.

سریع امروز (سه‌شنبه/۲۷ اسفند) در بیانیه‌ای گفت که نیروهای مسلح یمن همه شهرستان‌های استان الجوف بجز چند منطقه در شهرستان «خب»، «الشعف» و «صحراء الحزم» را در عملیات نظامی گسترده تحت عنوان «فأمکن منهم» آزاد کرده اند.

بیشتر بخوانید:

یحیی سریع: سامانه «فاطر۱» جنگنده های اف ۱۵ را از آسمان الجوف فراری داد

اقتدار سامانه دفاعی یمنی‌ها و فرار جنگنده سعودی

او گفت که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی پنج روز درگیری‌ شدید و در ادامه تشدید حملات دشمن در استان مذکور دستاورهای زیر را به دست آورده‌اند:

یک) همه تیپ‌های نظامی به همراه آنچه که منطقه نظامی ششم (ائتلاف و نیروهای منصور هادی) خوانده می‌شد، نابود شد.

دو) صدها نفر از نیروهای دشمن در این عملیات کشته، زخمی و یا اسیر شدند که در بین آن‌ها فرماندهانی نیز وجود دارد.

سه) مقادیر زیادی از انواع سلاح‌ها و مهمات به غنیمت گرفته شد.

سرتیپ یحیی سریع گفت که در این عملیات، یگان موشکی و پهپادی ارتش با بیش از پنجاه عملیات عمق خاک «دشمن سعودی» را در پاسخ به حملات هوایی آن هدف قرار داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از قبایل استان الجوف به دلیل نقش مهم و برجسته در تحقق دستاوردهای بزرگ اخیر قدردانی و تأکید کرد که آزادسازی همه اراضی جمهوری یمن تا تحقق استقلال کامل ادامه خواهد داشت.

ارتش دولت نجات ملی یمن که انصارالله نیز جزوی از این دولت هستند، دو هفته پیش موفق شدند مرکز استان الجوف را طی عملیات‌های گسترده، به کنترل خود درآورند. این عملیات غیر از عملیات این دولت در جبهه نهم بود که شکست سنگینی بر دولت منصور هادی و ائتلاف در طول سال‌های گذشته وارد کرد. نهم در شرق صنعاء (پایتخت یمن) قرار دارد و استان جوف در شمال یمن و هم‌مرز با عربستان است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند