ورزشگاه آزادی رویای کودک نابغه بوندسلیگا +عکس و فیلم


ورزشگاه آزادی رویای کودک نابغه بوندسلیگا +عکس و فیلم

در میان کسانی که فوتبال را زیبا و جذاب می‌کنند، جو برایانت هم نتوانسته نامی برای خود دست و پا کند و با ساخت ماکت‌ استادیوم‌ها سرگرمی و حرکت ویژه‌ای به نام خود کرده است.

به گزارش مشرق، جو برایانت پسر بچه11 ساله انگلیسی که در کراولی زندگی می‌کند. او که کارش را با ساخت ماکت استادیوم‌های بوندس لیگا آغاز کرده حالا مورد توجه رسانه‌های ورزشی و علاقه‌مندان فوتبال در سراسر دنیا قرار گرفته‌ است. او در خصوص چگونگی کشف این استعداد و اهدافش در این راه صحبت‌هایی کرد که در ادامه میخوانید:

*چه اتفاقی افتاد که فهمیدید چنین استعدادی دارید؟

من عاشق کار کردن با لوگو و همینطور فوتبال هستم. پس بنابراین این دو فاکتور را در کنار هم قرار دادم و استادیوم های ورزشی را با لوگو طراحی و درست کردم. به نظر می‎‌رسد که این برای خیلی‌ها جالب است طرفداران فوتبال در سراسر دنیا به آن علاقه‌مند هستند.

ورزشگاه آزادی رویای کودک نابغه بوندسلیگا +عکس و فیلم

*از چه سنی این فعالیت را آغاز کردی؟

وقتیتقریبا 7 ساله بودم شروع به طراحی استادیوم ها با لوگو کردم. در 9 سالگی برای تعطیلات به ترکیه رفتم و با بسیاری از هواداران فوتبال آلمان ملاقات کردم و مسابقات بوندس لیگا را با آنها تماشا کردم. بنابراین تصمیم گرفتم که ساختن ورزشگاه‌های آلمان را با لوگو شروع کنم.

*چه چیزی باعث شد که با ماکت ورزشگاه بسازی؟

من فقط فکر می کنم استادیوم های فوتبال واقعاً شگفت‌انگیز هستند و بیشتر مردم ساخت آنها با لوگو را دوست دارند. بنابراین فکر کردم اگر بتوانم این دو چیز را با هم ترکیب کنم ، عالی خواهد بود. سعی می‌کنم که استادیوم ها را بزرگ بسازم تا زمانیکه آنها تمام میشوند چشمگیر باشند.همیشه هر چقدر که بزرگتر می‌شوم تلاش میکنم واقع بینانه تر آنها را طراحی کنم و جزئیاتی بیشتر مانند راه پله‌ها و تونل‌ها را به آن اضافه کنم تا جذاب‌تر شوند.

*تو این کار را از بوندس لیگا آغاز کردی، در ابتدا چه کسی تو را ترغیب کرد که از لیگ آلمان کارت را شروع کنی؟

هواداران آلمانی من را برای ساخت ورزشگاه‌های بوندس لیگا ترغیب کردند. بسیاری از مردم از من سؤال می کنند که چرا استادیوم‌های لیگ جزیره را نمی سازم اما بسیاری از ورزشگاه های مدرن در انگلستان خیلی شبیه به هم هستند و بنظرم ساخت آنها کمی کسل کننده خواهد بود. اما در آلمان و در سراسر دنیا استادیومها متفاوت زیادی وجود دارند. علاوه بر آن جو ورزشگاه های آلمان هم هیجان‌انگیزتر است موضوع باعث می‌شود که ساخت آنها سرو صدای بیشتری به پا کند و توجه افراد بیشتری را به خودش جذب کند.

*در این مسیر با چه کسانی ملاقات کردی؟ آیا کسی وجود داشته تا به تو پیشنهادهای بزرگی بدهد؟

من بسیار خوش شانس بودم که با طراحی و ساخت ماکت ورزشگاه‌ها به بسیاری از باشگاه های آلمانی دعوت شدم. باشگاه‌ها و همینطور هواداران آلمان بسیار رفتار دوستانه‌ و بسیار عالی با من داشتند. در آلمان با "میلوت راشیکا، لئون گورتسکا، لئو بیتنکورت و نیل پیترسن" دوست هستم آنها کارم را خیلی دوست دارند این موضوع باعث انگیزه‌ام میشود.

*چقدر به فوتبال علاقه داری و طرفدار کدام تیم هستی؟

خیلی به این ورزش علاقه دارم و تا جایی که زمان داشته باشم فوتبال بازی می‌کنم. دوست دارم که یک هافبک راست باشم و همینطور از تیم ایپسویچ تاون حمایت می‌کنم. ما خیلی نزدیک آنها زندگی نمی کنیم اما پدرم طرفدار این تیم بوده و من و برادرم نیز همین کار را انجام می دهیم. آنها قبلاً خیلی خوب بودند اما هم اکنون وضعیت سختی را پشت سر می گذارند و در لیگ دسته سوم انگلیس بازی می‌کنند.

ورزشگاه آزادی رویای کودک نابغه بوندسلیگا +عکس و فیلم

*در فوتبال آلمان یک سرمربی ایرانی حضور دارد الکساندر نوری را می‌شناسی آیا با او ملاقات کرده‌ای؟

من با او ملاقاتی نداشتم اما یک روز خارق العاده را در کنار باشگاه هرتابرلین گذرانده‌ام. اگرچه آنها آن روز در آن مسابقه پیروز نشدند ولی روز بسیار خاطره‌انگیزی برای من بود. هرتا و همینطور ورزشگاه المپیک واقعا با من مهربان بودند و آنها آنقدر از ساخت ماکت ورزشگاه المپیک خوشحال شدند که اکنون دوست دارند آن را در باشگاه خودشان نگهداری کنند. این اتفاق بسیاری خوبی بود چرا که با این کار ماکت ورزشگاه به خوبی حفظ میشود، هرگز خراب نخودهد شد. این را میدانم که هرتابرلین نتایج سختی داشته اما مطمئنم که سقوط نخواهند کرد. 4 بازی آنها را از نزدیک تماشا کردم آنها بسیار خوب فوتبال بازی می‌کنند بازیکنان خوبی دارند.

*علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی باشگاه برایتون چی او را میشناسی؟

بله بازی‌هایش را در تلویزیون نگاه میکنم او فوتبالیست بسیار خوب و باتکنیکی است. برایتون خیلی دور از جایی که من زندگی می کنم نیست.

*جو با این اوصاف دوست داری که یک فوتبالیست حرفه ای در بوندس لیگا باشی؟

مطمئنا این را دوست دارم! این یک رویا خواهد بود که به واقعیت تبدیل میشود. اما فکر میکنم که باید کمی بیشتر آلمانی یاد بگیرم.

*جو برای ساختن ماکت های استادیوم آموزش خاصی دیده‌ای یا این تنها یک استعداد مادرزادی است؟

این کار را با ساختن سکوهای ورزشگاه که تماشاگران تنها روی آن ایستاده بودند شروع کردم. کم کم سعی کردم که ابعاد آن را بزرگتر و پیچیده تر کنم. اگر تنها از یک استادیوم بازدید نکرده باشم آن زمان از روی عکس ها چگونگی جایگاه سکوها را بررسی میکنم. این کار را کمی دشوار می کند اما باشگاه‌ها و هواداران در جواب دادن به سؤالات بسیار مهربان هستند و تصاویر به روز را برایم ارسال می کنند که این موضوع خیلی به من کمک میکند و باعث انگیزه‌ام می‌شود. مردم همیشه می پرسند که آیا من دستورالعمل خاصی برای انجام این کار دارم یا نه؟ من فقط یاد گرفتم که چگونه آنها را بسازم و به ترتیبی که در ذهن دارم آن را انجام میدهم.

*جو چه اهدافی را دنبال میکنی؟ دوست داری به چه جایگاهی دست پیدا کنی؟

من می‌خواهم تمام استادیوم های بوندس لیگا را بسازم. هدف من از ابتدا همین بود و میخواهم در درجه اول آن را تمام کنم. بعد از آن هم بوندس لیگا 2 را دنبال میکنم قصد دارم تا باشگاه اشتوتگارت که اکنون روی ماکت آن کار میکنم را تمام کنم. علاوه بر این‌ها من ماکت استادیوم اندرخت را هم در لیگ بلژیک ساخته ام. اندرلخت اولین باشگاهی بود که تصمیم گرفت ماکت استادیومش را در تالار افتخارات باشگاه نگهداری کند تا همیشه بعنوان یک کار ویژه در آنجا حفظ شود که این موضوع واقعا باعث افتخار من است.

ورزشگاه آزادی رویای کودک نابغه بوندسلیگا +عکس و فیلم

*علاقه داری تا دیگر ورزشگاه های بزرگ دنیا را هم بسازی؟

بله به تازگی از طرفداران کارم در صفحه یوتیوب سوال کردم که مایل هستید چه ورزشگاهی را بسازم که جواب ها باورنکردنی بود. فکر میکنم از طرف هواداران فوتبال در سراسر دنیا پیشنهاد ساخت 100 استادیوم را داشتم که این موضوع واقعا برایم هیجان‌انگیز است در حال حاضر یک لیست طولانی دارم که کارم را طبق آن پیش میبرم. اکثر مردم از من می خواستند که دیگر استادیوم های آلمانی را بسازم اما درخواست های زیادی هم از آمریکای جنوبی داشتم که استادیوم های بسیار جالبی هم دارند. این برایم خیلی خوشحال‌کننده و البته تعجب برانگیز بود که یک طرفدار فوتبال از پرو به من گفت که ورزشگاه‌های آنجا را هم برای ساخت بررسی کنم. طراحی ورزشگاه‌ها به من این امکان را داده که با افراد بسیار زیادی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنم با آنها دوست شوم که این اتفاق برایم بسیار شگفت انگیز است.

*در ایران استادیوم بزرگ آزادی را داریم، اسم آن را شنیده‌ای؟ مایل هستی که ماکت این استادیوم را بسازی؟

من اسم آن را نشنیده بودم اما آن را در اینترنت جستجو کردم. بسیار ورزشگاه زیبا و شگفت انگیزی است در عکس‌ها کاملا مشخص بود که جو زیبایی دارد. بنظرم استادیوم‌هایی که سکوهای منحنی دارند بسیار جذاب هستند و طراحی آنها با لوگو خیلی زیبا می‌شود. آیا هنوز هم در کنار زمین پیست دوومیدانی وجود دارد؟ من دو ورزشگاه نورنبرگ و هرتابرلین را ساخته ام که پیست دوومیدانی داشته‌اند و با لوگو باورنکردنی به نظر میرسند. بله، مطمئنا ورزشگاه آزادی ایران استادیومی است که مایل هستم تا آن را بسازم.

*فوتبالیست های مورد علاقه تو کدام بازیکنان هستند؟

بازیکنان زیادی را دوست دارم. در بوندس لیگا، جاشوا کیمیچ، جیدون سانچو، ارلینگ هالند و میلوت راشیکا را دوست دارم. لیست بلندی از اسامی بازیکنان مورد علاقه‌ام دارم.

*وضعیت تحصیلت چطور است؟ همیشه مشغول ماکت ساختن هستی یا درس را هم دنبال میکنی؟

من به مدرسه میروم و تکالیف زیادی هم دارم بنابراین وقت ندارم که تمام طول روز را برای ساختن ماکت ورزشگاه‌ها سپری کنم. به طور معمولی 6 تا 8 هفته برای ساختن یک ورزشگاه زمان لازم است اما تمام این مدت را من مشغول ساختن نیستم. بعضی اوقات من منتظر لوگوها میمانم تا به دستم برسند تا ماکت استادیوم‌هایم را تکمیل کنم. روزهایی که مدرسه نمیروم کمی راحت تر هستم و بیشتر برای ساختن ماکت زمان دارم.

*جو برای سوال آخر فکر میکنی امسال هم بایرن مونیخ بتواند قهرمان بوندس لیگا شود؟

بله من فکر میکنم که آنها امسال هم میتوانند قهرمان شوند اما اگر صادقانه بگویم دوست دارم که تیم دیگری به این عنوان دست پیدا کند. من دوست دارم که یک تیم خوب دیگر قهرمان شود برای مثال بورسیا دورتموند چرا که بورسیا تیم بسیار خوبی است و خیلی خوب فوتبال بازی می‌کند.

دانلود

دانلود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور