درخت کْنار جهرم با گذر از کنار کرونا به ثبت رسید


درخت کْنار جهرم با گذر از کنار کرونا به ثبت رسید

شیراز- ایرنا- درخت کُنار واقع در شهرداری جهرم به عنوان مسن‌ترین موجود زنده شهر جهرم به ثبت رسید؛ این خبری بود که شهردار این شهر گرمسیری استان فارس در غوغا و گرمی بازار کرونا اعلام کرد.

علیرضا نظری شهردار جهرم سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا این را نیز بیان کرد که گفته می‌شود این درخت بیشتر از ۶۰۰ سال عمر دارد و نام علمی آن Ziziphus spina-christi است.
مردم، درخت کنار را به عنوان درخت سدر می شناسند و سابقه ذهنی آنان از این گیاه به بهداشت مو و استفاده از سدر برای شستن موهای سر برمی‌گردد.
بهار راه خود را به جهرم آغاز کرده و به گفته شهردار این شهر اقداماتی برای رنگ‌آمیزی بلوارهای شهر، آب ‌نماها، حوضچه‌ها، لبه بلوارها و دیگر نمادهای شهری برای پاسداشت بهار است.
شهردار جهرم درباره کاشت گل‌ها و درختان نیز گفت: کاشت ۱۰هزار و۸۰۰ عدد درخت و درختچه از جمله: سروناز، ابریشم ایرانی، زیتون تلخ، سرو نقره‌ای، سرو خمره‌ای، صنوبر، عرعر، پئولونیا، بیدمجنون و کاشت ۱۳ هزار و ۵۰۰عدد گل گلدانی از جمله: گل رُز، شب‌بو و اطلسی در سطح شهر جهرم انجام شده است
نظری ادامه داد: نمادهای نوروزی نیز در محوطه باغ ملی، چهارراه سپاه و پارک جنگلی توسط سازمان فضای سبز شهرداری جهرم نصب شده است.
وی همچنین گفت: برای پیشگیری از گسترش کرونا، هر روز از ساعت پنج صبح تا پایان ساعت مشخص شده برنامه ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان‌های شهر ادامه خواهد داشت و به کوشش سازمان حمل و نقل شهرداری جهرم و به صورت شبانه‌روزی، اتوبوس‌های واحد، سرویس‌های دانشگاهی، تاکسی‌های خطی و گردشی و همینطور اتوبوس‌های مسافربری و ایستگاه‌های مسافرین در سطح شهر جهرم گندزدایی و ضدعفونی شده است.

گل‌آرایی و زیباسازی شهر جهرم به معنای پذیرش مسافران نوروزی تلقی نمی شود زیرا کرونا راه را بر مسافرپذیری نقاط ایران بسته است.
شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان