قرنطینه قفس توری پرسپولیس


قرنطینه قفس توری پرسپولیس

داشتن یک خط دفاع مطمئن، تضمین موفقیت پرسپولیس است.

به گزارش مشرق، در سال ۹۸ چیزهای زیادی در پرسپولیس تغییر کرد. آن‌ها با برانکو آغاز کردند و به کالدرون و سپس گل‌محمدی رسیدند. با مدیریت عرب وارد سال جدید شدند و سپس انصاری‌فرد و حالا رسول‌پناه به صندلی مدیریت باشگاه تکیه زده‌اند. با این حال چیزی که تغییری نکرده، صدرنشینی آن‌هاست که شاید بیشتر از هر چیز، مدیون عملکرد دفاعی فوق العاده‌شان باشند.

در تمام طول سال ۹۸، فقط ۱۴ بار دروازه پرسپولیس باز شد. آماری رویایی، که نشان می‌دهد چرا با وجود تغییرات پرتعداد این تیم هنوز صدرنشین لیگ برتر است. پرسپولیس فصل پیش را با میانگین کمتر از نیم گل خورده در هر بازی به پایان رساند. این فصل هم خط دفاعی آن‌ها در ۲۱ بازی فقط ۱۰ گل خورده و شرایط مشابهی دارد. از لیگ شانزدهم که پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده، هیچوقت میانگین گل‌های خورده آن‌ها در پایان فصل از همین عدد فراتر نرفته است.

بیشتر بخوانید:

پشت پرده دلخوری بیرانوند از صفحه رسمی پرسپولیس

پرسپولیس فاصله قابل توجهی با دومین خط دفاعی برتر لیگ یعنی سپاهان دارد. سپاهانی‌ها با ۱۹ گل خورده، دومین خط دفاع لیگ هستند. اگر اتفاقات بازی برگزار نشده با پرسپولیس نبود، این فاصله می‌توانست کمتر باشد. سپاهان بخش زیادی از آمار خوب دفاعی دو فصل اخیرش را، مدیون درخشش پیام نیازمند در هفته‌های پایانی فصل پیش و هفته‌های ابتدایی این فصل است. نیازمند با کلین‌شیت‌های پیاپی در این مقطع زمانی، توانست رکورد گل نخوردن فوتبال ایران را بشکند و این عنوان را از حسین حسینی بگیرد.

پدیده با ۲۰ گل، در رده سوم قرار دارد. فولاد و نفت مسجدسلیمان هم مشترکا چهارم هستند. استقلالی که فصل قبل با ۱۳ گل خورده بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ برتر را به دست آورد، این فصل انقدر گل خورده که جزو تیم‌های نه چندان موفق در این زمینه است. استقلال این فصل در ۲۰ بازی، ۲۲ گل خورده و نتوانسته شرایط دفاعی مناسبی داشته باشد. فصل پیش هم مجیدی ۳ هفته پایانی که روی نیمکت استقلال نشست، سه گل خورد. پیکان با ۴۸ گل خورده، صاحب آماری عجیب در خط دفاعی است. تیمی که در طول سال خوب گل زده اما بخاطر اوضاع بد خط دفاعی، معمولا در پایین جدول حضور دارد و این فصل جزو اصلی‌ترین شانس‌های سقوط محسوب می‌شود.

در جدول بهترین خطوط دفاعی، با توجه به تعداد بازی متفاوت فقط تیم‌هایی لحاظ شده‌اند که هر دو فصل اخیر، در لیگ برتر حضور داشته‌اند.

بهترین خط دفاع لیگ در سال ۹۸

پرسپولیس / ۱۴ گل
سپاهان / ۱۹ گل
پدیده / ۲۰ گل
فولاد / ۲۵ گل
نفت مسجدسلیمان / ۲۵ گل
استقلال / ۲۷ گل
ذوب آهن / ۲۸ گل
صنعت نفت / ۲۹ گل
تراکتورسازی / ۲۹ گل
نساجی / ۳۱ گل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی