چرا صدای ما را قطع کردید؟/کجای سخنان امیرحسین رستمی بی راه بود؟/هنوز هم معتقدیم: 5 استان کشور باید قرنطینه کامل شود


چرا صدای ما را قطع کردید؟/کجای سخنان امیرحسین رستمی بی راه بود؟/هنوز هم معتقدیم: 5 استان کشور باید قرنطینه کامل شود

ما هنوز هم معتقدیم که با قرنطینه کامل 5 استان کشور همچون تهران، البرز، قم، گیلان و اصفهان جلوی شیوع و گسترش هر چه بیشتر ویروس کرونا را گرفت.

به گزارش خبرنگار صدای ایران- «من در اینستاگرامم پستی را گذاشتم و دوست پزشک بنده مطلبی را درباره کرونا گذاشت و بنده با ایشان تماس گرفتم و به من گفت اگر می توانید شما هم این مطلب را در صفحه اینستاگرام خود درج کن. از او پرسیدم آیا این مطلب (کرونا) جدی است؟ گفت بله جدی است. 24 ژانویه این موضوع را به من گفت. چطور من که یک بازیگر دون (کوچک) هستم و آن دوست عزیزمان در جریان این بود که کرونا وارد ایران شده اما وزیر محترم تا 1 الی 2 خرداد نه اسفند میگفتند کرونا نیست؟ بهتر نبود که وزیر محترم قبل از تکذیب کردن اول تحقق می کردند؟ چرا یاد نمی گیریم قبل از تکذیب کردن اول تحقیق کنیم؟»

این بخش اول صحبت امیر حسین رستمی است؛ کجای این صحبت اشتباه بود؟ این سوالی است که در ذهن آحاد جامعه وجود دارد. چرا در مورد اعلام ورود کرونا به کشور اینقدر تعلل صورت گرفت. آن دو فردی که ۳۰ بهمن ماه در قم اعلام شد که تست کرونای مثبت دارند و ۱ اسفند جان باختند یک روزه به این بیماری متلا نشدند که فوت کنند. باید مسئولان وزارت بهداشت به این مسئله نه الان بعد از شکست کرونا کامل و واضح پاسخ دهند.

«چه اصراری بود پروازهای ماهان کنسل نشود؟ وقتی که می دانستیم مرکز بیماری شهر ووهان چین است و اکثر ایرلاین های بزرگ دنیا پرواز خود را کنسل کردند و در فضای مجازی نیز این همه هجمه راه افتاد که تو رو خدا این پروازها را کنسل کنید اما تا لحظه آخر این پروازها آمد و این بیماری را آورد. من فکر می کنم این سوالات چکیده 80 میلیون مردم ایران است.»

آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی دیروز به ایسنا گفته بود که چیزی که درباره پروازهای ماهان و چرایی آن روشن است اینکه تمامی این پروازها با اندیشیدن تمهیدات لازم و به‌صورت ضروری انجام شده و هیچ پرواز مسافری به این کشور نداشتیم.

«از زمانی که شیوع ویروس کرونا در چین شتاب گرفت و در دفتر معاون اول رئیس جمهور مصوبه لغو پروازهای چین را ابلاغ کردیم، هیچ پرواز مسافری به این کشور نداشتیم و هیچ اقدامی فراتر از این مصوبه صورت نگرفته است. از آنجا که ایرانیان بسیاری در چین مانده بودند و نمی توانستند به کشور برگردند، مصوبه‌ای گذراندیم تا پروازهایی به صورت خالی به این کشور برود و هموطنانمان را به ایران بازگردانیم؛ در این راستا ماهان سه پرواز به مقصد چین انجام داد. همچنین یک پرواز اختصاصی تحت قرنطینه کامل با حضور نمایندگان وزارت بهداشت به شهر ووهان چین داشتیم که دریافت مصوبه و مجوز این پرواز یک هفته طول کشید و در نهایت توانستیم با رعایت همه پروتکلها و تحت قرنطینه، دانشجویان ایرانی شهر ووهان را به ایران بازگردانیم؛از همان روزهای نخست انجام این پروازها، نیروهای وزارت بهداشت در ورودیهای فرودگاه امام خمینی (ره) و دیگر فرودگاهها مستقر شدند و اگر کسی علائم مشکوک داشت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دادند. همچنین پروازهای باری ماهان انجام می شد تا بتوانیم اقلام مورد نیاز بخش بهداشت و درمان را برای مقابله با ویروس کرونا وارد کنیم.»

اگر این صحبت ها را وزیر راه و شهرسازی گفته باشند که قطعا ایشان گفته اند پس بفرمایند ویروس کرونا یا همان کروناویروس چطور از شهر ووهان چین به ایران آمد؟ بال در آورد؟ بهتر نیست کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا بررسی شود چطور این ویروس وارد ایران شد که الان نزدیک به ۱۵ هزار ایرانی را مبتلا و ۸۰۰ کشته بر جای گذاشته است؟

"یک نکته خطاب به آقای روحانی که می گویند نباید از خانه بیرون آمد. بله این نکته درستی است اما خب چگونه؟ کارمندان و کارگران که نمی توانند طی الارض کنند. وقتی تعطیل نیست مردم چگونه در خانه بمانند؟"

این تناقض آشکار در اظهارات مسئولان واقعا مردم را سردرگم کرده است. از یک سو می گویند در خانه بمانید از سوی دیگر کارمندان دولت، بانک‌ها، ادارات شهری و ... تعطیل نیست و مردم باید در سطح شهر تردد کنند. مردم که رجال الغیب نیستند که در آن واحد هم در خانه بمانند و هم در کسری از ثانیه بدون تردد در شهر آلوده و ویروس زده در محل کار حاضر شوند.

"سوال دیگر این بود که چقدر بهتر می‌شد یک شهر قرنطینه شود تا اینکه یک کشور را قرنطینه نکنند. چراکه در شروع این ویروس همه کشورهای همسایه ما را قرنطینه کردند و همه مرزهای خود را روی ما بستند."

ما هنوز هم معتقدیم که با قرنطینه کامل ۵ استان کشور همچون تهران، البرز، قم، گیلان و اصفهان جلوی شیوع و گسترش هر چه بیشتر ویروس کرونا را گرفت.

پ/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران