از تهیه خوراک دام و طیور از مکان‌های بدون مجوز خودداری کنید


از تهیه خوراک دام و طیور از مکان‌های بدون مجوز خودداری کنید

مدیر کل دامپزشکی یزد تاکید کرد: با توجه به آنکه تهیه خوراک از مراکز آلوده خطر شیوع بیماری‌ها را افزایش می دهد، ضروری است که مرغداران و دامداران مراکز مجاز را برای تهیه این محصولات انتخاب کنند.

«علی اکبر حدادزاده» با اشاره به اهمیت بیماری دام و طیور و تاثیر آن بر اقتصاد کشور, خواستار توجه جدی آنان به رعایت اقدامات امنیت زیستی و تهیه خوراک مناسب و بهداشتی شد.

وی با بیان این که یکی از راه های مهم انتقال بیماری های دام و طیور به ویژه آنفلوانزای پرندگان، خرید مواد اولیه یا دان آلوده از محل های نامشخص و آلوده می باشد؛ بر رعایت این مهم تاکید کرد.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه گفت: اکنون شرایط جوی در شرایط ناپایدار قرار دارد و هرگونه سهل انگاری امکان شیوع بیماری را در واحدهای دام و طیور افزایش می دهد؛ لذا به پرورش دهندگان توصیه می شود از رفت و آمد غیر ضروری به واحدها خودداری نمایند و در صورت ضرورت، خودرو حمل قبل از ورود مورد ضدعفونی قرار گیرد و نسبت به تعویض کفش و لباس پرسنل و بازدید کنندگان هنگام ورود به واحدها توجه شود تا احتمال انتقال مکانیکی ویروس ها به حداقل برسد.

وی در مورد این که آیا احتمال درگیری حیوانات با ویروس انتشار یافته جدید وجود دارد؟ پاسخ داد: کرونا یک بیماری جدید است که انتقال آن از طریق حیوانات به طور قطعی ثابت نشده است اما با توجه به این که منبع آن را خفاش تشخیص داده‌اند، لازم است که پرورش دهندگان نکات امنیتی مثل اقدامات بهداشتی قرنطینه ای فردی و کاهش تردد را رعایت و نسبت به ضدعفونی واحدهای پرورشی خود در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد، حائری زاده در پایان به مرغداران و دامداران توصیه کرد که برای جلوگیری از انتشار بیماری در استان به محض بروز تلفات، شبکه دامپزشکی شهرستان را مطلع کنند و یا با شماره گویا ۱۵۱۲ به کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق