تعویض مداوم پرده های داخل آستان حسینی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا


تعویض مداوم پرده های داخل آستان حسینی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا

آستان مقدس امام حسین(ع) به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پرده های داخل حرم امام حسین(ع) را به طور مداوم تعویض می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام حسین(ع)، «کریم الانباری» رئیس بخش حفاظت در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) گفت: واحد گلدوزی و پرچم دوزی در این آستان به طور معمول پرده ها را به طور مداوم تعویض می کند، به طوری که هرماه تعویض پرده ها انجام می گیرد.

الانباری افزود: همزمان با شیوع بیماری کرونا و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه، تعویض پرده ها برای حفظ سلامت زایران به طور مداوم و به سرعت انجام می گیرد.

وی ادامه داد: این پرده در واحد گلدوزی وابسته به بخش حفاظت این آستان دوخته می شود.

رئیس بخش حفاظت در آستان مقدس امام حسین، گفت: کار نیروهای این واحد به شکل دستی یا دستگاه های لیزری مدرن انجام می گیرد. کار این واحد تنها به صحن و رواق های حسینی محدود نشده است، بلکه دفتر های وابسته به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) در استان های دیگر عراق را نیز در برمی گیرد.

بخش حفاظت در آستان مقدس امام حسین(علیه السلام)، نقش مهمی در تاسیس و حفاظت از مراکز مختلف وابسته به این آستان در داخل و خارج از عراق دارد. نیروهای این بخش از تجربه بسیاری در زمینه های مختلف برخوردارند.

گفتنی است، آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) در بیانیه ای با استناد به فتوای آیت الله «سید علی سیستانی» مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق اعلام کرد که در شرایط کنونی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، نماز جماعت و نماز جمعه در این آستان تا اطلاع ثانوی برپا نمی شود.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقلب اوسمار از روی دست نکونام