هیچ ارگانی ابلاغیه تعطیلی هتل ها را گردن نمی گیرد


هیچ ارگانی ابلاغیه تعطیلی هتل ها را گردن نمی گیرد

دبیر کمیته اطلاع رسانی و روابط بین الملل جامعه هتلداران وضعیت هتل ها را نامساعد دانست و عنوان کرد: دولت برای اینکه خسارت بیمه ای نپردازد ابلاغیه تعطیلی هتل ها را گردن نمی گیرد.

هیچ ارگانی ابلاغیه تعطیلی هتل ها را گردن نمی گیرد

سید مهدی حسینی دبیر کمیته اطلاع رسانی و روابط بین الملل جامعه هتلداران ایران در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز، درباره وضعیت هتل ها در روزهای کرونایی گفت: هتل‌ها شرایط خوبی ندارند و به جز برخی از مناطق مانند رامسر و قم که شرایط حادی داشته و به صورت جدی اعلام کردند که باید هتل‌ها تعطیل شوند عملاً در سایر شهر ها نیز با اینکه ابلاغیه و یا بخشنامه ای داده نشده هتل‌ها به صورت خود جوش به دلیل اینکه مهمان ندارند تقریبا تعطیل هستند.

وی ادامه داد: برخی استان‌ها مانند مازندران و اصفهان و قم از جمله استان‌هایی هستند که ابلاغیه برای آنها صادر شده اما بقیه جاها به خاطر ملی بودن قضیه و نبود مشتری و همچنین بحث حقوق و دستمزد پرسنل به صورت سلیقه‌ای تعطیل کرده اند. در واقع فقط هتل های اجاره‌ای هستند که ممکن است در آنها مهمانی باشد و به این خاطر تعطیل نشده باشند.

دبیر اطلاع رسانی و روابط بین الملل جامعه هتلداران در پاسخ به این سوال که از کدام ارگان یا وزارت خانه باید دستور تعطیلی ابلاغ شود بیان کرد: متاسفانه از هیچ ارگانی به ما دستوری ابلاغ نشده و دلیلش این است که این نوع تصمیمات عواقب خاص خود را دارد بنابراین کسی مسوولیتش را گردن نمی گیرد. در راس آن دولت است که خوب می داند اگر شرایط حاد و فوق العاده اعلام کند بند قهری تمام قراردادهای بیمه فعال خواهد شد و تمام بیمه‌ها باید در این دوران خسارت‌ها را پرداخت کنند و عملاً دولت این کار را انجام نمی‌دهد و طبیعتاً زیر مجموعه آنها مثل وزارتخانه‌ها نیز این کار را نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا فقط سید جواد موسوی مدیر کل نظارت و ارزیابی وزارت گردشگری ابلاغیه ای داد و عنوان کرد: هتلداران به سایت مربوطه مراجعه کرده و میزان خسارت روزانه را اعلام کنند تا تصمیماتی صورت گیرد.

سید مهدی حسینی عنوان کرد: برخی از هتل ها به صورت خودجوش اعلام کردند که هتل را در اختیار نقاهت بیماران کرونایی قرار می دهند که مسلماً این به برند هتل ضرر خواهد زد زیرا بسیاری از مسافران ممکن است بعد از تمام شدن کرونا اگر بفهمند این هتل در اختیار بیماران کرونایی بوده ترس داشته و حس خوبی به ماندن در آنجا نداشته باشند در حالی که وزارت بهداشت تعهد کرده که هتل ها را ضدعفونی کند، اما وقتی هتلداران ناچارند که درآمد کسب کنند، این را قبول کردند که مکان را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

دبیر اطلاع رسانی و امور بین الملل جامعه هتلداران ادامه داد: نگاه‌ها به این اقدام هتل ها متفاوت است، زمانی که ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی موضوع در اختیار قرار دادن هتل ها برای بیماران را به وزارت بهداشت مطرح کرد با واکنش های مختلفی از سوی مردم همراه بود و اکثر افراد در نظرسنجی که صورت گرفت مخالف بودند که این اتفاق بیفتد اما به گفته جمشید حمزه زاده رییس جامعه هتلداران ایران، نگاه ملی این است که به این قضیه کمک کنیم و بهتر است که این کار انجام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی