10 توصیه مفید و کاربردی برای تغییرات مثبت در سال جدید


تصمیم‌ها و عزم و اراده برای سال نو انگار فقط برای باشگاه‌های ورزشی جواب می‌دهند. خیلی‌ها در باشگاه‌های پر هزینه‌ای ثبت نام می‌کنند، اما بیش از نیمی از... نوشته 10 توصیه مفید و کاربردی برای تغییرات مثبت در سال جدید اولین بار در مجله کسب و کار بازده پدیدار شد.

تصمیم‌ها و عزم و اراده برای سال نو انگار فقط برای باشگاه‌های ورزشی جواب می‌دهند. خیلی‌ها در باشگاه‌های پر هزینه‌ای ثبت نام می‌کنند، اما بیش از نیمی از آن‌هایی که چنین ولخرجی‌هایی می‌کنند چندان به تعهد خود پایبند نمی‌مانند. خود من به شخصه، دوست دارم بر اساس الهام و اراده‌ی درونی‌ام عمل کنم تا اینکه راهنمایی بگیرم، و خودم را مجبور کنم در یک باشگاه بد بو که اصلا مورد علاقه‌ام نیست بچپانم و شرایط نامطلوب آن را تحمل کنم. در اینجا یک سری ایده به شما معرفی می‌کنیم که ممکن است با آماده شدن‌تان برای سال نو تغییرات مثبتی برای‌تان به همراه داشته باشند.

10 توصیه مفید و کاربردی برای تغییرات مثبت در سال جدید

10 توصیه مفید و کاربردی برای تغییرات مثبت در سال جدید

توصیه برای تغییرات مثبت در سال جدید

۱. به شروع‌های دوباره و تازه باور داشته باشید

اکثر آدم‌ها یا چنین نگرشی دارند یا دوست دارند که داشته باشند. با اتخاذ یک نگرش و طرز فکر شروع-دوباره برای خودتان آن را به یک حقیقت تبدیل کنید. هر چیزی دوباره نو می‌شود، و شما می‌توانید در ۱ فروردین یک احیاء روحی روانی انجام دهید.

۲. تصمیم‌های‌تان را به عنوان یک فرایند رشد ببینید

تهیه‌ی فهرستی از تغییراتی که می‌خواهید در زندگی‌تان شاهد آن‌ها باشید راهی خوب برای شروع سال نو است، و علم به اینکه مجبور نیستید همه‌ی آن‌ها را یکباره انجام دهید نیز ممکن است کمک بکند.

۳. کینه و رنجش‌های گذشته را کنار بگذارید

من هر سال این کار را می‌کنم. برای اکثر ما، زندگی هر روزه می‌تواند گاهی یادآور، خاطرات بد باشد. و حتی اگر عادت داشته باشید مرتبا بی‌خیال عواطف و احساسات منفی بشوید، باز هم یک پالایش و تطهیر سالانه ضرری ندارد.

۴. برای سال پیش رو آماده شوید

این زمان خوبی است برای انجام برنامه‌ ریزی مالی، مثلا طرح ریزی بودجه یا پرداخت مالیات‌های‌تان. تا آنجا که می‌توانید بار مالی را که با شروع سال جدید ممکن است رو سرتان آوار شود سبک کنید تا بتوانید با خیالی آسوده تر به استراحت بپردازید.

۵. یک سبک زندگی سالم انتخاب کنید

این یک چیز یک دفعه‌ای و یکباره نیست بلکه انتخاب و نگرشی مداوم در قبال زندگی است. اگر هله هوله بخورید باشگاه رفتن به شما کمکی نخواهد کرد. همه چیز به تعادل و تصمیم‌گیری‌هایی مربوط می‌شود که می‌دانید برای‌تان مفید هستند.

۶. اول خودتان را ببخشید

ممکن است متوجه نباشید، اما در این سالی که گذشت خیلی به خودتان سخت گرفته‌اید، و چه خوب خواهد بود اگر کمی استراحت کنید. هیچ انسانی بی نقص و کامل نیست. همه‌ی ما اشتباه می‌کنیم، و شاید حتی اشتباه شما آنقدرها هم بزرگ نبوده باشد، پس دست از گله و زاری بردارید. بگذارید بگذرد!

۷. در صورت نیاز عذرخواهی کنید

آیا کسی هست که به او عذرخواهی بدهکار باشید؟ اگر چنین است، چرا از فضای تعطیلات به عنوان یک ابزار تشویقی انگیزشی برای فیصله دادن به آن استفاده نمی‌کنید؟ پذیرش اینکه اشتباه می‌کرده‌اید می‌تواند سخت باشد، اما زندگی کردن با احساس گناه و ندامت سخت‌تر است. کل چیزی که لازم است انجام دهید به همین سادگی است: گفتن این جمله که «معذرت می‌خواهم. متاسفم.»

۸. با خودتان مهربان‌تر باشید

ما معمولا برای دیگران تصمیم گیری می‌کنیم، اما عاقلانه آن است که قول بدهیم وضعیت خودمان را هم بهتر کنیم. این به معنی زیاده روی در بخشندگی نیست بلکه کافی است به لحاظ عاطفی روانی با خودتان مهربان‌تر باشید.

۹. خونسرد باشید

امسال قرار است سال سیاسی جالبی باشد، و همه برای خودشان دیدگاه و باوری دارند. من قویا به شما توصیه می‌کنم در روابط‌تان مشارکت درست و حسابی و شدید داشته باشید اما در عین حال سمی بودن را نیز از خود دور نگه دارید.

۱۰. روی قول و وعده‌های تان بمانید

تصمیم گیری در واقع وعده‌ای است که به خودتان می‌دهید ، و این چیز خوبی است. ماندن بر سر قول و قرارها با کسانی که به شما باور و اعتماد کرده‌اند حتی بهتر هم هست. همه‌ی ما گاهی لغزش می‌کنیم. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، مهم است یادتان باشد که ما فقط انسان هستیم و این جسارت و شجاعت را برای پذیرش اشتباهات‌مان داریم.

سال جدید در راه است با لذت‌ها و چالش‌های خاص خودش. از خوبی‌ها استقبال کنید، و بدی‌ها را دور بریزید، و سعی کنید کمی بیشتر با همه مهربان باشید. همین به تنهایی می‌ تواند سال نو بی نظیری را برای‌تان رقم بزند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی

منبع: psychologytoday

۱۰ توصیه مفید و کاربردی برای تغییرات مثبت در سال جدید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»