کاشت 800 اصله نهال در آستارا


کاشت 800 اصله نهال در آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از کاشت 800 اصله نهال ون و افرا در حاشیه تالاب استیل و روستای ویرمونی این شهرستان به مناسبت هفته منابع طبیعی خبر داد.

نسرین غزنوی روز جمعه اظهار کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و دوستداران محیط زیست امروز نهال ها را کاشتند و تا پایان سال، کاشت ۲ هزار اصله در روستاهای کانرود و عنبران در دستور کار اداره منابع طبیعی است.

وی بیان کرد: چرای بی رویه دام و بهره برداری های غیرمجاز از جنگل ها باعث فرسایش و رانش خاک شده است و این امر، خطر سیلاب را افزایش می دهد.

غزنوی گفت: صیانت از درختان و جنگل ها مهم تر از کاشت آنهاست و ماموران منابع طبیعی با متخلفان و متعرضان به اراضی ملی آستارا و بخصوص در مناطق گردشگری مقابله می کنند.

وی افزود: هر یک هکتار جنگل، سالانه ۲ و نیم تن اکسیژن تولید می کند و با توجه به افزایش جمعیت و گسترش زندگی ماشینی، برای محافظت جنگل ها و مراتع باید همکاری عمومی صورت گیرد.

وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد و تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار وسعت در هفت کیلومتری شهر آستارا، نخستین ایستگاه پرندگان مهاجر در پاییز و زمستان است.

۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هفته منابع طبیعی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و اراضی جلگه ای و جنگلی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) نمایش موزیکال «شازده کوچولو»