هزینه‌های برگزاری جلسات مجلس برای مقابله با کرونا اختصاص یابد


هزینه‌های برگزاری جلسات مجلس برای مقابله با کرونا اختصاص یابد

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از ریاست مجلس شورای اسلامی درخواست کردیم علاوه بر اختصاص حقوق نمایندگی پنج نماینده برای مبارزه با کرونا، با توجه به تعطیلی مجلس، اعتبارات اختصاص یافته برای برگزاری جلسات علنی در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد.

«طیبه سیاوشی» با اشاره به اختصاص حقوق نمایندگی پنج نماینده مجلس شورای اسلامی برای کمک وزارت بهداشت در مبارزه با کرونا به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: در جلسه نمایندگان با وزیر بهداشت، مسائل برای نمایندگان روشن‌تر شد؛ ما علاوه بر بحران بهداشتی کرونا، مشکلات اقتصادی بزرگی داریم و این مشکلات در کنار عدم فروش نفت دست دولت را در ارائه خدمات بهداشتی بیشتر بسته و دولت با محدودیت‌های زیادی در این زمینه مواجه است؛ از این جهت کار ما قدم بسیار کوچکی در این زمینه بود.

وی ادامه داد: ما فکر کردیم که به عنوان نمایندگان مجلس خوب است که چنین اقدامی داشته باشیم و این پیام را مردم بدهد که اگر خدمات آن چنان که شایسته و بایسته است به مردم ارائه نمی‌شود، بخشی از آن ناشی از کمبود امکانات مالی وزارتخانه بهداشت و درمان بوده و به کمک دستگاه‌ها و نهادهای دیگر نیز نیاز است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره حمایت‌های مورد نیاز برای مقابله با کرونا گفت: اکنون به یک عزم ملی نیاز داریم؛ ما در این وضعیت پیشگیری نکردیم و اکنون در مرحله درمان هستیم. گرچه همچنان پیشگیری مهمترین قدمی است که باید برداریم؛ اما حوزه درمان به شدت درگیر شده و به کمک همه دستگاه‌ها و نهادها نیاز دارد، همراهی بیشتر وزارتخانه‌های صنعت، وزارت کشور، نهادهای مالی و سایر دستگاه‌های مرتبط و متولی در این زمینه بسیار ضروری است.

سیاوشی با بیان اینکه ما همیشه علاوه بر مدیریت بحران، با بحران مدیریت در کشور مواجه هستیم، اظهار کرد: برای مقابله با این شرایط مدیریت واحد و یکپارچه مورد نیاز است، اما چنانکه در سیل و زلزله و ... شاهد بوده ایم، این مدیریت واحد آنگونه که بایسته است در کشور دیده نمی‌شود و همین موضوع باعث می شود که هم مردم آسیب ببینند و هم امکانات اقتصادی تجهیز نشود.

وی با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای کمک به وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشکی ابراز امیدواری کرد که ریاست مجلس شورای اسلامی بتواند قدم‌های بیشتری در این جهت بردارد، زیرا این صرفا یک درخواست از رییس مجلس شورای اسلامی بوده است و ما درخواست کرده ایم تا هزینه‌های دیگری که صرف برگزاری جلسات صحن و موارد دیگر شده است، به این کار اختصاص یابد.

به گزراش ایرنا، طیبه سیاوشی، حمیده زرآبادی، فاطمه سعیدی، بهرام پارسایی و عبدالکریم حسین زاده، پنج نماینده مجلس در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا اتمام مجلس دهم حقوق نمایندگی آنان در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد تا صرف تهیه اقلام و مواد ضروری برای مبارزه با کرونا شود.

نمایندگان مذکور در عین حال خواستار اتخاذ تدابیری شده اند تا ردیف بودجه ای مشخص در لایحه بودجه سال ۹۹ برای مقابله با کرونا در وزارت بهداشت اختصاص پیدا کند.

در این نامه خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس آمده است: انتظار می‌رود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی قوه مقننه ترتیبی اتخاذ شود تا با توجه به تعطیلی فراگیر کشور، اعتبارات جاری ذخیره شده در دو قوه مجریه و قضاییه به مدیریت بحران کرونا اختصاص پیدا کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا