مشارکت آمریکا موجب ایجاد تردید در انتخابات بولیوی است


مشارکت آمریکا موجب ایجاد تردید در انتخابات بولیوی است

«اوو مورالس»، رئیس‌جمهور سابق بولیوی، درباره مشارکت آمریکا در انتخابات پیش روی این کشور هشدار داد.

به گزارش افکارنیوز،

«اوو مورالس»، رئیس‌جمهور سابق بولیوی ، درباره مشارکت آمریکا در انتخابات پیش روی این کشور هشدار داد.

اخبار بین الملل- وی با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: مشارکت آمریکا در روند شمارش آراء انتخابات روز ۳ مه (۱۴ اردیبهشت) موجب تردید بیشتر در روند انتخابات و ایجاد گمانه‌زنی درباره تقلب خواهد شد.

وی در ادامه افزود: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم تا به شفافیت در این انتخابات کمک کند.

ماه مه (اردیبهشت) انتخابات سراسری در بولیوی برای تعیین رئیس‌جمهور ، معاون رئیس‌جمهور و نمایندگان پارلمان این کشور برگزار خواهد شد.

دادگاه عالی انتخاباتی بولیوی پیش از این اعلام کرد به دلایل فنی نامزدی رئیس‌جمهور مستعفی این کشور در انتخابات پارلمانی آتی، قابل پذیرش نیست.

جینین آنز، سردسته مخالفان مورالس که خود را رئیس‌جمهور موقت بولیوی اعلام کرده پیش از این گفت برای ریاست‌جمهوری کاندید خواهد شد.

پس از انتخابات اکتبر ۲۰۱۹ که چالش‌های بسیاری داشت و سبب اعتراضات در سراسر بولیوی شد مورالس از سمت ریاست جمهوری خود استعفا کرد و به همراه بخش اعظمی از اعضای دولت خود کشور را ترک کرد و ابتدا به مکزیک و سپس به آرژانتین رفت.

با این حال، او که از حمایت گسترده‌ای در میان مردم بولیوی برخوردار است قول داد دوباره به سیاست بازگردد، اما نه در سمت ریاست جمهوری. در میان این ناآرامی‌های سیاسی، جینین آنز علی‌رغم آنکه موفق نشد حدنصاب آرا را کسب کند، خود را رئیس‌جمهور موقت خواند. او وعده داد که اجازه نمی‌دهد مورالس در انتخابات آتی ریاست جمهوری شرکت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط