10 غذایی که باعث افزایش سن می شوند


ممکن است فکر کنید با خوردن قندهای مصنوعی ، کمترین کالری را وارد بدن می کنید و به بدن خود کمک می کنید تا لاغر شود ، اما آنها در واقع اشتها و هوس شما را تحریک می کنند و در اصل به مشکل می افزایند .

ممکن است فکر کنید با خوردن قندهای مصنوعی ، کمترین کالری را وارد بدن می کنید و به بدن خود کمک می کنید تا لاغر شود ، اما آنها در واقع اشتها و هوس شما را تحریک می کنند و در اصل به مشکل می افزایند .

به گزارش سایت طلا، اگر به دنبال غذا خوردن سالم و مراقبت از بدن خود هستید ، مهم است که به یک رژیم غذایی مغذی و خوب فکر کنید. در حقیقت بعضی غذاها وجود دارند که انرژی شما را از بین می برند و کاملاً سمی هستند. در اینجا ده غذا وجود دارد که باعث افزایش سن شما می شود و از سالم ماندن شما جلوگیری می کند.

غذایی که وارد بدن خود می کنید اهمیت دارد. علاوه بر این ، برخی از غذاها در واقع می توانند مانع از عملکرد عضلات و اندام های مورد نظر خود شوند ، به این معنی که شما در فعالیت های روزمره خود این تغییرات را حس می کنید .

تو چیزی هستی که می خوری . این جمله فقط یک رسم قدیمی نیست. آنچه شما واقعاً مصرف می کنید در سلامت عمومی و زندگی روزمره شما تاثیر دارد. رژیم غذایی شما باید مغذی و متعادل باشد. علاوه بر این ، باید تمام آن دسته از رفتارهای وسوسه‌انگیز را که سمی و مضر هستند از بین برد.

در این مقاله ، ما در مورد غذاهای خاصی صحبت خواهیم کرد که باعث افزایش سن شما می شوند:

همه ما رفتارهای ناچیز داریم که فکر می کنیم به ما کمک می کنند تا زندگی را پشت سر بگذاریم. با این حال ، در واقعیت ، آنها فقط باعث صدمه می شوند و می توانند سالها از زندگی شما را از بین ببرند .

باید بدانید که کدام غذاها باعث افزایش سن شما می شوند ، و کدام یک از آنها فقط غیر سالم هستند یا در واقع می توانند باعث شوند عملکردهای بدن شما کند شود .

1. گوشت های مخلوط

ژامبون ، سوسیس ، هات داگ ، سالامی: این گوشت های ناهار مخلوط اغلب حاوی غلظت بالایی از چربی ، به خصوص چربیهای اشباع شده هستند.

غذاهایی که بیش از 1.5 گرم چربی اشباع شده در یک وعده 100 گرم دارند ، خطر سلامتی زیادی دارند ، زیرا می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی ، چاقی ، وزن اضافی و سکته مغزی را افزایش دهند.

علاوه بر این ، این مواد غذایی اغلب حاوی مقدار زیادی نیترات هستند که در صورت مصرف مرتب ، می توانند به عنوان یک ماده سرطان زا عمل کنند. محتوای سدیم زیاد را فراموش نکنید که می تواند منجر به بیماری قلبی و فشار خون شود.

2 . نوشیدنی های شیرین

نوشیدنی هایی که حاوی قند اضافه هستند به اضافه وزن و ابتلا به دیابت کمک می کنند.

در حالی که شکر یک عنصر اساسی برای عملکرد بدن شماست ، مقادیر بیش از حد آن موجود در نوشیدنی های شیرین می تواند اثرات منفی بر سلامتی شما بگذارد و حتی بر عملکرد اندام ها و سیستم های اساسی بدن شما نیز تأثیر بگذارد.

3. سیب زمینی سرخ کرده

در حالی که سیب زمینی سرخ کرده بسیار خوشمزه است ، اما پر از چربی های اشباع شده، چربی های ترانس و کلسترول است.

برای هر 100 گرم سیب زمینی سرخ کرده ، 500 کالری وجود دارد ، به این معنی که در حالی که شما خود را سیر می کنید ، می توانید راه خود را به سمت چاقی یا اضافه وزن اضافه کنید.

4 . پیتزا و همبرگر

پیتزا و همبرگر ، که به طور مرتب در سراسر جهان مصرف می شوند ، در واقع گزینه ای ضعیف هستند زیرا فاقد مواد مغذی هستند و خطرات سلامتی شما را افزایش می دهند.

5 . بستنی

بستنی ممکن است خوشمزه باشد ، اما از چربی های اشباع شده، چربی های ترانس ، قند و کلسترول ساخته شده است. ما می توانیم به تعداد کالری موجود در بستنی اشاره کنیم. بیایید با آن روبرو شویم: ممکن است یک خوراکی راحت و خوشمزه باشد اما در آخر ، بستنی یک انتخاب ناسالم است.

6 . شیرینی

می دانید که آنها از شکر درست می شوند ، درست است؟ این رضایت زودگذر اثرات ماندگار دارد. شیرینی ها حاوی مقادیر زیادی قند هستند که می تواند خطر ابتلا به دیابت ، چاقی را افزایش دهد و می تواند بدن شما را در برابر انسولین مقاوم کند.

7 . نمک

در حالی که بدن شما برای عملکرد صحیح نیاز به نمک دارد ، نمک مورد استفاده در آشپزی و غذاهای فرآوری شده اغلب زیاد است.

نمک های تجاری حاوی مواد شیمیایی پیچیده ای هستند که می توانند برای بدن شما سمی باشند و خوردن یک رژیم غذایی با نمک زیاد می تواند منجر به احتباس مایعات و رسوبات ماهیچه ای ناسالم شود. مقدار توصیه شده روزانه نمک 6 گرم است.

8 . شیرین کننده های مصنوعی

شیرین کننده های مصنوعی با عمل به عنوان محرک باعث افزایش اشتهای شما می شوند. این بدان معناست که در حالی که شما سعی می کنید در مورد رژیم غذایی خود هوشمندانه باشید ، این شیرین کننده مصنوعی شما را به خوردن غذاهای بیشتر ترغیب می کند و خطر مصرف غذاهای ناسالم مانند قند و چربی اضافی را افزایش می دهد .

9 . گوشت قرمز

درست است ، شما نباید هر شب برای صرف شام استیک بخورید. رژیم متعادل غذایی شامل گوشت قرمز است ، اما توصیه می شود میزان مصرف خود را محدود کنید.

گوشت قرمز دارای غلظت بالایی از چربی های اشباع شده است که برای قلب شما مضر است . بدن شما در هضم گوشت قرمز آهسته عمل می کند ، بدین معنی که بدن شما از انرژی لازم برای تجزیه آن استفاده می کند که در نهایت برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند ایده آل نیست.

10 . کربوهیدرات های تصفیه شده

غذاهای فرآوری شده به طور معمول تمام ارزش غذایی خود را از دست داده اند و هنگامی که خورده می شوند در واقع می توانند به مصرف مواد ناسالم کمک کنند.

به عنوان مثال ، غلات فرآوری شده تقریباً تمام ارزش غذایی خود را در مسیر بسته بندی از دست داده اند. مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده می تواند منجر به قند خون بالا و تجمع چربی ها شود.

برای یک زندگی طولانی و سالم ، یک رژیم غذایی مغذی و متعادل مهم است. رژیم غذایی شما باید شامل غذاهایی باشد که متعادل هستند و به تقویت اساسی ترین و مهمترین عملکردهای بدن کمک می کنند. فواید طولانی مدت از خوردن درست و جلوگیری از غذاهایی که باعث افزایش سن شما می شوند ، خواهید دید و احساس خواهید کرد

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

جزئیات پرداخت قبوض آب و برق اعلام شد | 0.9 هزار فردا پیش فروش ۹ محصول ایران خودرو+جزئیات | 1.6 هزار ثبت یک رکورد جدید در بازار جهانی طلا | 0.9 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 1.4 هزار آخرین آمار کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان از ۸۰۰۰ نفر گذشت/در روزهای کرونایی چگونه بنزین بزنیم؟ | 0.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...