فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست تروریست ها/ ورود 400 تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس


فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست  تروریست ها/ ورود 400 تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس

آنکارا باز هم از توافق آتش بس سوء استفاده کرد و با ماجراجویی های جدید به دنبال جبران شکست های سنگین تروریست ها و ترمیم خطوط دفاعی آنان در مناطق اشغالی شمال غرب سوریه است.

به گزارش مشرق، از شمال غرب سوریه خبر می رسد، گروهک های تروریستی مورد حمایت ترکیه همچنان توافق آتش بس را در محورهای مختلف نقض می کنند و در روزهای گذشته چندین مرتبه مواضع نیروهای سوری را هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی روز جمعه (شانزدهم اسفندماه) به شهرک «دادیخ» در جنوب شرق استان ادلب هجوم آوردند که با واکنش قاطع مواجه شدند؛ روز شنبه نیز مواضع نیروهای ارتش سوریه در مناطق مختلف ۶ مرتبه هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت.

روز یکشنبه (نوزدهم اسفنده ماه) نیز گروهک های تروریستی توافق آتش بس را در شمال شرق استان لاذقیه، شمال غرب استان حلب و مناطق اشغالی استان ادلب به ترتیب، ۴، ۳ و یک مرتبه نقض و به مواضع نیروهای ارتش سوریه حمله کردند.

فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست  تروریست ها/ ورود 400 تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس

همزمان با نقض توافق آتش بس از سوی گروهک های تروریستی، ارتش ترکیه دهها تن از نظامیان خود را به همراه ۱۰۰ تانک، خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی دیگر از جمله سکوهای پرتاب موشک، راکت و ... به مناطق اشغالی استان ادلب اعزام کرد.

خبرها حاکیست، کاروان ارتش ترکیه از گذرگاه مرزی «کفرلوسین» در شمال غرب استان ادلب وارد مناطق اشغالی شده است؛ به گفته منابع میدانی، دولت ترکیه در سه روز گذشته بیش از ۴۰۰ خودروی نظامی، زرهی و تانک را به خاک سوریه انتقال داده است.

به گزارش مشرق، دولت ترکیه در تلاش است از توافق آتش بس به بهترین شکل ممکن استفاده کند و گروهک های تروریستی مورد حمایتش که فرصت تنفس و بازیایی قدرت را به دست آورده اند به انواع و اقسام تجهیزات نظامی مجهز کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت و ارتش ترکیه تاکنون حدود ۳ هزار و ۳۰۰ خودروی نظامی، نفربر و تانک و تجهیزات نظامی دیگر را وارد مناطق اشغالی شمال غرب سوریه کرده تا گروهک های تروریستی را نجات دهد که ناکام مانده است.

به گفته منابع میدانی، شمار نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه که وارد مناطق اشغالی در استان های حلب، ادلب و حماه شده اند به حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تن رسیده است اما این لشکرکشی مانع از پیشروی های نیروهای ارتش سوریه در ماه های گذشته نشد.

فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست  تروریست ها/ ورود 400 تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، آنکارا در زمان برقراری آتش بس با تزریق نیرو و تجهیزات نظامی جدید درصدد است خطوط از هم فروپاشیده تروریست ها را ترمیم و شکست‌های آنان را در دو ماه اخیر جبران کند.

گروهک های تروریستی از اواخر آذرماه امسال تاکنون صدها کیلومتر مربع از مناطق اشغالی را در استان های ادلب، حلب و حماه از دست دادند و در حال حاضر ترکیه با برقراری آتش بس تلاش می کند برای آنان زمان بخرد تا بتوانند یک بار دیگر شانس خود را تا حد امکان برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده از جمله شهر مهم و راهبردی سراقب در شرق استان ادلب آزمایش کنند.

همزمان با تحرکات دولت ترکیه، نیروهای ارتش سوریه در خطوط تماس در حال تجدید قوا و تقویت مواضع هستند و علاوه بر این که تروریست ها را در تمامی محورها رصد می‌کنند در آماده باش کامل قرار دارند تا هرگونه حمله ای را از سوی تروریست ها با قدرت پاسخ دهند.

فرصت‌طلبی ترکیه از توافق آتش‌بس برای جبران شکست  تروریست ها/ ورود 400 تانک، خودروی نظامی و نفربر به مناطق اشغالی شمال غرب سوریه + نقشه میدانی و عکس

به گزارش مشرق، گروهی دیگر از نیروهای سوری در حال تامین امنیت و پاکسازی مناطق تازه آزاد شده از تله های انفجاری هستند و از سویی دیگر جست و جوی نقطه به نقطه برای کشف انبارهای سلاح و تونل‌ها ادامه دارد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی شهرک عنجاره در استان حلب موفق شدند پناهگاه اصلی «الجولانی» سرکرده گروه تروریستی جبهه النصره (هیات تحریر الشام» را شناسایی کنند.

از مناطق اشغالی شمال استان رقه خبر می‌رسد، روند انتقال عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات از نقاط مختلف از جمله منطقه تل ابیض به مناطق اشغالی در استان ادلب توسط دولت ترکیه ادامه دارد.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته اختلاف ها و درگیری ها میان گروهک های تروریستی موسوم به سپر فرات در مناطق اشغالی شمال سوریه بر سر تقسیم و تصاحب غنیمت‌ها افزایش یافت و این مسئله به دردسری برای آنکارا تبدیل شد.

به گزارش مشرق، گروهک های تروریستی فیلق المجد و تیپ شمال در جریان تقسیم غنایم در روستای «کفیفه» در حومه غربی تل ابیض با یکدیگر درگیر شدند و ۶ تن از آنان به هلاکت رسیدند و همین مسئله باعث شد ارتش ترکیه مداخله و تصمیم برای انتقال تروریست ها را به مناطق اشغالی در استان ادلب اجرایی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی