سهیل مهدى: احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد


بخشى از اظهارات سهیل مهدی،‌ سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ میهمان برنامه سلام صبح به خیر بنقل از ایلنا: با توجه به حضور شما در کمیته حرفه ای سازی نامه استقلال و پرسپولیس با توجه به شکایت شفر و...

بخشى از اظهارات سهیل مهدی،‌ سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ میهمان برنامه سلام صبح به خیر بنقل از ایلنا:

با توجه به حضور شما در کمیته حرفه ای سازی نامه استقلال و پرسپولیس با توجه به شکایت شفر و برانکو چه زمانی به دست شما رسید؟


اینها یک روندی داشته است. شاید سال گذشته بعد از لغو قرارداد این دو مربی اعتراض و درخواستشان به باشگاه فرستاده شد اما یک مرحله و فاز رسیدگی از سمت باشگاه دارد که می توانند به سمت مذاکره بروند. نمایندگان باشگاه ها مذاکراتی داشتند اما به توافق نرسیده اند و حالا به سمت شکایت رفته است.


شکایت هم شده و پرسپولیس باید 1 میلیون و 55 هزار یورو به برانکو پرداخت کند استقلال هم باید 550 هزاردلاربه شفر پرداخت کند و این غیر از هزینه های دادرسی است. با توجه به اینکه باشگاه های ایرانی نمی توانند به حساب های خارجی پول واریز کنند این احتمال وجود دارد که استقلال و پرسپولیس سال آینده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند. ما دو تاریخ طلایی داریم 9 اردیبهشت و 9 شهریور که هرکسی که شکایت دارد باید تا قبل از 9 اردیبهشت اعلام کند و در مبنای رسیدگی قرار می گیرد و باشگاه موظف است تا 9 شهریور تسویه حساب کنید.


صادقانه بگویید این تیم ها با توجه به پرونده های خارجی چقدر شانس دارند؟


بستگی به مدیریت مالی خود باشگاه دارند می توانند توافق کنند تسویه کنند به CAS ببرند و تا زمانی که مراحل قانونی و حقوقی خود را طی می کند شرایط قابل مدیریت است.


برخی می گویند باشگاه ها نگرانی ندارند و در کمیته حرفه ای سازی مدارک طوری کنار هم قرار می گیرند و ایران بابت همین موارد 120 هزار دلار هم جریمه شد.


این 120 هزار دلار بابت این مسئله نبود. اما درباره اینکه می گویید ما پرونده ها را جمع می کنیم نه. یک سامانه ای هست و باشگاه ها خودشان مدارک را ارسال می کنند. ما فقط در مسیر پرونده ها را می بینیم و تایید می کنیم اما تایید نهایی در کنفدراسیون آسیا اتفاق می افتدو حتی می تواند فدراسیون و کشور را محروم کند. جریمه ای که اتفاق افتاد هم مرتبط با سال 2018 هست که کارشناسان آلمانی که آمدند 10 روز ایران بودند و کشور ما را مثل کشورهای دیگر مورد ممیزی قرار دادند، 4 باشگاه را بررسی کردند و گزارشی را به AFC دادند و AFC آن را در قالب جریمه به ما اعلام کرده و بحث سندسازی نیست. بلکه نواقص سیستم اجرایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت