مرحوم مقدسیان نمونه یک منبری متدین، ولایت‌مدار و متواضع بود


مرحوم مقدسیان نمونه یک منبری متدین، ولایت‌مدار و متواضع بود

یک استاد حوزه علمیه در مراسم ترحیم حجت‌الاسلام مقدسیان، گفت: ایشان در تمام منبرهای خود مردم را به تبعیت از ولی‌فقیه توصیه موکد می‌کرد، نمونه یک منبری متدین، ولایت‌مدار و متواضع بود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، پای عشق و قدرشناسی که در کار باشد ویروس کشنده کرونا نیز از میدان به در می رود.

وقتی این عشق و محبت مربوط به عرض ارادت به حضرات معصومان (ع) باشد که هیچ‌چیز جلودار نیست. بر همین اساس، پنجشنبه شب، 15 اسفند ماه مجلس ترحیم حجت الاسلام والمسلمین «عبدالحمید مقدسیان»، منبری نام آشنا و فرزند شهید با حضور جمع کثیری از آحاد مردم از جمله خطبای دینی، مداحان اهل بیت (ع)، نمایندگان مراجع عظام تقلید و ائمه جماعات مساجد و با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در مسجد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) (واقع در تهران، میدان شهدا، خیابان شهید قادری) برگزار شد.

شاید کسی تصور نمی کرد با گسترش روزافزون ویروس کرونا در کشور از جمله در پایتخت، این همه جمعیت از نقاط مختلف شهر در مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان شرکت کنند.

«جواد اعتماد سعید»، مداح اهل بیت (ع) در این مراسم از شناخت دیرین خود با مقدسیان گفت، اینکه این منبری، زندگی خود را وقف خدمت به اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی کرد و عارضه ریوی وی یادگار دوران جنگ بود.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین «مرتضی ادیب یزدی» به عنوان سخنران این مراسم گفت: حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان پروش یافته پدری بود که در راه دفاع از نظام جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

مرحوم مقدسیان نمونه یک منبری متدین، ولایت‌مدار و متواضع بود

این خطیب دینی در ادامه با نقل روایتی از امام هادی (ع) درباره ارزش و جایگاه علمای دین، اظهار کرد: حضرت امام علی النقی (ع) در این کلام نورانی درباره نقش علما در دوره ظهور سخن به میان آورده اند.

وی اضافه کرد: شهدای گرانقدری همچون حاج قاسم سلیمانی که چهره مزورانه آمریکای جنایت کار را برای همگان روشن کرد، در دامان علما پرورش یافته اند.

ادیب یزدی در ادامه از ولایت مداری و علاقه حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان به امام و رهبری و نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و بیان کرد: ایشان در تمام منبرهای خود مردم را به تبعیت از ولی فقیه توصیه موکد می کرد.

وی در ادامه از اخلاق حسنه و مردم داری مرحوم مقدسیان سخن به میان آورد و افزود: ایشان نمونه یک منبری متدین، ولایت مدار و متواضع بود.

این گزارش می افزاید: مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین مقدسیان درحالی برگزار شد که به گفته حجت الاسلام والمسلمین «مهدی رئوفی» امام جماعت مسجد امام رضا(ع)، این خانه خدا یک ساعت قبل از شروع مراسم، کاملا ضدعفونی شد و با شروع مراسم نیز مواد ضد عفونی در اختیار شرکت کنندگان قرار می گرفت تا مبادا ویروس کرونا میان مردم گسترش یابد.

وی تاکید کرد: مجالس مذهبی و تکریم خادمان شریعت مقدس اسلام نباید به بهانه گسترش ویروس کرونا تعطیل شود، البته باید تمام آداب و اصول بهداشتی رعایت شود.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق