قیمت پسته ارزان شد / بادام هندی و گردو، گران قیمت‌ترین خشکبار امسال


قیمت پسته ارزان شد / بادام هندی و گردو، گران قیمت‌ترین خشکبار امسال

عضو سابق هیات رئیسه اتاق اصناف تهران می‌گوید: هر کیلو پسته 120 هزار تومان، بادام هندی با قیمت 200 هزار تومان، مغز بادام به کیلویی 150 هزار تومان و گردو نیز از 110 تا 130 هزار تومان به مردم عرضه می‌شود. نوشته قیمت پسته ارزان شد / بادام هندی و گردو، گران قیمت‌ترین خشکبار امسال اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

عضو سابق هیات رئیسه اتاق اصناف تهران در پاسخ به این پرسش که وضعیت بازار آجیل و خشکبار به چه شکلی است؟ به تجارت‌نیوز گفت: بازار خشکبار هم تحت ویروس کرونا قرار گرفته و وضعیت این صنف چندان خوشایند نیست. هر چند که وجه تمایز صنعت خشکبار و آجیل نسبت به سال‌های گذشته کاهش قیمت پسته بود اما این ویروس باعث شد که تقاضا برای خرید آجیل شب عید کاهش یابد.

محمدعلی صدیقی افزود: خشکبار دومین اقلام غیرنفتی است که بعد از نفت به کشورهای خارجی صادر می‌شود اما وضعیت اخیر باعث شد کسانی که به دلیل افزایش قیمت آجیل در سال های گذشته خریدی انجام نمی دادند و صورتشان را با سیلی سرخ نگه می داشتند حالا با خود تحریمی به وجود آمده دیگر هیچ یک از اقشار جامعه در خریدی نداشته باشد.

او اظهار کرد: بعد از افزایش قیمت بنزین، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF دل خوشی بازاری‌ها به بازار شب عید امسال بود که با شیوع این بیماری ما شاهد رکود ۱۰۰ درصدی در همه صنوف هستیم.

صدیقی با اشاره به قیمت آجیل شب عید سال ۹۹ گفت: به دلیل برداشت زیاد پسته از مزارع و همچنین کُند شدن میزان صادرات قیمت پسته شب عید به کیلویی ۱۲۰ هزار تومان رسیده است. در سال های گذشته پسته جز آن دسته اقلامی بود که قیمت بالایی داشت اما امسال قیمت این محصول کاهش پیدا کرده است؛ در حالی که بادام هندی، مغز بادام و گردو جز اقلام گران شب عید سال ۹۹ هستند.

او تصریح کرد: هر کیلو بادام هندی به قیمت ۲۰۰ هزار تومان، مغز بادام به کیلویی ۱۵۰ هزار تومان و گردو نیز از ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان به مردم عرضه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد