رد پای کرونا در المپیادها | تکلیف المپیادهای علمی جهانی چه می شود؟


رد پای کرونا در المپیادها | تکلیف المپیادهای علمی جهانی چه می شود؟

المپیادهای علمی جهانی هر سال در تیرماه برگزار می شوند اما رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان می گوید گه کمیته های جهانی هنوز تصمیمی برای تعویق آن (به دلیل شیوع کرونا) نگرفته اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، فاطمه مهاجرانی گفت: کمیته‌های جهانی هنوز تصمیمی برای لغو یا برگزاری المپیادهای علمی بین المللی نگرفته‌اند اما مسابقات مقدماتی که عموماً کشورهای اروپای شرقی در این زمینه برگزار می‌کردند، لغو شده است. ما هم منتظریم و به محض تصمیم‌گیری از سمت کمیته‌های جهانی، آن را اعلام خواهیم کرد.

او درباره برگزاری المپیادهای علمی و پژوهشی داخلی هم گفت: المپیادهای پژوهشی ملی قرار بوده از اردیبهشت 99 برگزار شوند اما اینکه آن هم به تعویق می‌افتد یا خیر را اطلاع نداریم و باید منتظر باشیم و ببینیم.

مهاجرانی اظهار کرد: مرحله اول المپیادهای علمی کشوری بهمن امسال برگزار شد که نتایج آن در همین هفته اعلام می‌شود. اما مرحله دوم این المپیاد ممکن است به تعویق بیفتد. چون قرار بود هفته اول اردیبهشت برگزار شود اما هنوز چیزی اعلام نشده است.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه اعلام شده آزمون استعدادهای درخشان به تعویق افتاده است. آیا زمان خاصی برای آن در نظر گرفته شده است، گفت: آزمون پایه هفتم استعدادهای درخشان، آزمون هوش است و نیاز به کلاس رفتن و آمادگی خاصی از سوی دانش‌آموزان ندارد. ما تنها به جهت اینکه این روزها التهاباتی در خانواده‌ها وجود دارد و برای رعایت امنیت روانی آنها آزمون را به تعویق انداخته ایم که زمان آن اعلام می‌شود.

کد خبر 490220

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل