ضرورت رفع موانع حقوقی پیش روی اجرای طرح برنامه ویژه مدرسه


ضرورت رفع موانع حقوقی پیش روی اجرای طرح برنامه ویژه مدرسه

تهران - ایرنا - رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بر ضرورت رفع موانع حقوقی پیش روی اجرای طرح برنامه ویژه مدرسه (بوم) تأکید کرد.

به گزارش روز شنبه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام علی ذوعلم اظهار داشت: طرح بوم به هیچ عنوان خارج از برنامه تحول، حوزه های ۱۱ گانه تربیت و یادگیری و اهداف حوزه های تربیتی نیست؛ آن هم می خواهد ایمان، علم، عمل و اخلاق را گسترش دهد. این طرح برای جبران بخشی از محتوا است که قابل برنامه ریزی متمرکز نیست. به همین جهت در هریک از مدیریت های زیر مجموعه معاونت طراحی و تولید یک گروه برای غنی سازی برنامه ویژه مدرسه در آن دوره در حال طراحی است تا همه چیز را رصد، پیگیری، تقویت و حمایت کنند.

باید موانع حقوقی پیش روی اجرای طرح بوم برطرف شود که مدیر مدرسه که می خواهد کارشناس مذهبی، کارشناس ورزشی و کارشناس بهداشتی را از بیرون دعوت کند که با مشکلاتی مواجه می شود؛ حتما باید تدابیری اندیشید تا برخی فرایندها بتوانند به طور کلی افراد مورد تایید به مدرسه دعوت بشوند و از آنها استفاده شود.

راه‌اندازی شورای راهبری طرح بوم

شورای راهبری طرح بوم باید تقویت شود البته این شورا هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده اما انتظار داریم دبیرخانه این طرح در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کاملاً تقویت شده و فراتر برود به طوری که حتی زیرمجموعه معاونت طراحی و تولید بسته‌های یادگیری باید به طور مستقیم زیر نظر قائم مقام سازمان فعالیت کند تا از امکانات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و توان حوزه‌های تربیت و یادگیری هم استفاده نماید.

همکاری با دیگر نهادها در طرح بوم

معاونین آموزشی ادارات کل استانی به عنوان مجری اصلی این طرح در سراسر کشور تلقی شوند و معاونت‌های پژوهشی استان‌ها به عنوان کمک کننده حضور داشته باشند و کار غنی سازی و ارزیابی را انجام دهند.

در این زمینه فرهنگ سازی، ادبیات سازی و گفتمان سازی نیاز است و کارها به نحوی باشد که معاونان پژوهشی استان‌ها بر این مورد نظارت کنند و به‌عنوان همیار و همکار متواضع در کنار مسئولان دیگر حضور داشته باشند و آسیب‌های طرح بوم را در شورای معاونان مطرح و پیگیری کنند. این فرایندها و جلسات به شکلی پیش برود که وزیر محترم آموزش و پرورش در مصاحبه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، برنامه ویژه مدرسه را جدی تلقی کند.

حتما ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در این مورد فعال باشد و همکاری بین معاونت علمی ریاست جمهوری از طریق همین طرح بوم جدی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403