دستور اردوغان برای ممانعت از ورود مهاجران به یونان از طریق دریا


دستور اردوغان برای ممانعت از ورود مهاجران به یونان از طریق دریا

نیرو‌های گارد ساحلی ترکیه اعلام کردند با دستور رئیس‌جمهور این کشور جلوی ورود مهاجران به یونان را از طریق دریا گرفته‌اند.

دستور اردوغان برای ممانعت از ورود مهاجران به یونان از طریق دریا

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، گارد ساحلی ترکیه اعلام کرد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، دستور داده است جلوی ورود مهاجران به یونان از طریق دریا گرفته شود.

گارد ساحلی در این خصوص گفت: «به دستور رئیس‌جمهور ... به مهاجران اجازه داده نخواهد شد تا از دریای اژه برای رفتن یه یونان عبور کنند، چون این مسیر خطرناک است.»

گارد ساحلی ترکیه اضافه کرد: «رویکرد اجازه خروج به مهاجرانی که تمایل رفتن از ترکیه را دارند همچنان پا برجاست، اما مسیر‌های دریایی به دلیل خطرناک بودن مستثنی هستند.»

بحران پناهجویان در مرز‌های ترکیه اوایل ماه جاری آغاز شد که آنکارا اعلام کرد به دلیل حمایت نکردن کشور‌های اروپایی از رویکرد ترکیه در ادلب سوریه، دیگر از حرکت مهاجران به سوی مرز‌های اروپا جلوگیری نمی‌کند.

با این تصمیم، ده‌ها هزار مهاجر که بیشتر آن‌ها از سوریه بودند به مرز‌های کشور همسایه، یونان، یورش بردند. از سوی دیگر ماموران مرزی یونان به شدت با ورود این مهاجران مقابله کردند. رسانه‌های خبری از وخامت اوضاع پناهجویان در مرز‌های مشترک ترکیه و یونان خبر می‌دهند. به طوری که فرانس بیست و چهار نوشت: با آنکه ورود خبرنگاران به مرز مشترک یونان و ترکیه ممنوع است، خبرنگاران ما توانستند تصاویری از داخل اردوگاه پناهجویان در این منطقه مرزی به دست بیاورند. این تصاویر نشان‌دهنده درگیری‌ها، خشونت‌ها و شرایط زندگی بسیار تکان‌دهنده مهاجران در خاک ترکیه است.

اقدام ترکیه برای گشودن در‌های مرزی به روی مهاجران برای خروج به سوی اروپا نقض توافقی است که آنکارا در سال ۲۰۱۶ با اتحادیه اروپا امضا کرد و طی آن متعهد شد در قبال دریافت کمک‌های نقدی مانع ورود مهاجران به این قاره شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور