تکذیب شایعه ابتلای40درصد تهرانی‌ها به کرونا +فیلم


علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونای استان تهران گفت: شایعه ابتلای 30 تا 40 درصد مردم تهران به کرونا تا آخر اسفند تکذیب می‌شود.

صراط:

علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا در تهران با اشاره به نشستی که با حضور مسوولان ارشد اجرایی، انتظامی، قضایی و نمایندگان مجلس روز پنجشنبه ۱۵ اسفندماه در ستاد فرماندهی برگزار شد گفت: د راین جلسه پیشنهاد فنی و عملی ما عدم بازگشت ساعات کاری به حالت عادی بود و این امر که بدون تغییر در ساعات کار شرایطی فراهم شود که کارمندان ادارات بصورت شیفت بندی یا چرخشی فعالیت کنند و این اختیار به مسوولان سازمانهای اجرایی نیز داده شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران فرمانده ستاد عملیات مدیریت مقابله با کرونا تصریح کرد: در جلسه روز گذشته کمیته فنی و شورای فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در تهران با حضور استاندار، دادستان، مسوولان قضایی، نمایندگان مجلس رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همگی اجماع بر این موضوع داشتند که ساعات کاری ادارات تغییر نکند اما آن چه اعلام شد مخالف این موضوع بود.

وی خبر اعلام شده درخصوص بازگشت ساعات کاری ادارات را منطبق با نظر کمیته فنی ستاد فرماندهی عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ندانست و افزود: از نظر علمی و فنی این کمیته کاملا مخالف برگشت به ساعات کار عادی اداره ها است زیرا کاهش ساعت کاری با هدف صیانت از سلامت آحاد شهروندی، کاهش سرایت پذیری و کاهش تردد در سطح شهر انجام شد و با توجه به این که شرایط تغییر چشمگیری نداشته و امکان بروز خطر و ابتلا کما فی سابق وجود دارد ما مخالف تغییر ساعت کاری هستیم.

زالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسه ای که با حضور فرماندهان سپاه برای انجام هماهنگی های لازم در خصوص مقابله با کرونا برگزار شد خاطرنشان کرد: در این نشست توافقات خوبی صورت گرفت و هماهنگی های لازم در زمینه برنامه های لجستیکی، پشتیبانی و استفاده از ظرفیت بسیج و بسیج جامعه پزشکی در راستای مقابله با کرونا انجام پذیرفت.

به گفته زالی نیروی سپاه آمادگی خود را از نظر اعتباری، لجستیکی، تامین نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت های بهداشتی و درمانی سپاه در تهران را اعلام کردند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا دربخش دیگری از سخنان خود شایعه مربوط به ابتلای 30 تا 40 درصد مردم تهران تا پایان اسفندماه به کرونا درفضای مجازی را غیر علمی و کاملا غیرکارشناسی برشمرد و گفت: این آمار کاملا غیر کارشناسی و غیر واقعی است و در هیچ جای دنیا حتی در چین نیز این آمار اعلام نشده است.

زالی این شایعه را مطلقا غیر قابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا که بصورت شبانه روزی در زمینه رصد، پایش، برنامه ریزی، گمانه زنی و طراحی سناریوهای مختلف در زمینه کرونا در تهران فعالیت می کند چنین آماری را تایید نکرده و آن را بسیار اغراق آمیز می داند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مردم را به استفاده از دستکش در هنگام بنزین زدن در جایگاههای سوخت توصیه کرد و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت بهترین شیوه را انجام فرایند سوخت گیری توسط متصدیان و پرسنل جایگاه برشمرد تا با توجه به کمبود اقلام بهداشتی و دستکش بهتر بتوان از انتقال و شیوع ویروس پیشگیری کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟