نشست مشترک وزیر نفت ایران با دبیرکل و رئیس اوپک


نشست مشترک وزیر نفت ایران با دبیرکل و رئیس اوپک

دبیرکل و رئیس اوپک به همراه وزیران نفت و انرژی ایران، نیجریه و ونزوئلا و رئیس شرکت نفت لیبی نشستی مشترک را در دبیرخانه اوپک برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از وین، دبیرکل و رئیس اوپک به همراه وزیران نفت و انرژی ایران، نیجریه و ونزوئلا و رئیس شرکت نفت لیبی پیش از آغاز هشتمین نشست مشترک وزارتی اوپک و غیراوپک نشستی مشترک را در دبیرخانه اوپک برگزار کردند.
نشست مشترک وزیر نفت ایران با دبیرکل و رئیس اوپک
مصاحبه با آقای زنگنه درباره نشست امروز وزرای اوپک و غیر اوپک
نشست جداگانه کشور‌های غیرعضو اوپک در وین
خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد همزمان با تعویق نشست رسمی اوپک پلاس، کشور‌های غیرعضو اوپک نشست جداگانه‌ای را در مقر این سازمان برگزار کردند.

گفتگو‌های اوپک پلاس در وین سه ساعت به تعویق افتاد
به گزارش خبرگزاری رویترز، اوپک پلاس هنوز گفتگو‌های رسمی خود را در وین آغاز نکرده و این گفتگو‌ها سه ساعت به تعویق افتاده است. در همین حال گزارش‌ها حاکیست نماینده لیبی در اوپک نیز مقر این سازمان را ترک کرد.
دیدار وزرای نفت عربستان و روسیه پیش از نشست مشترک وزرای اوپک و غیراوپک
وزرای نفت عربستان و روسیه قبل از شروع نشست مشترک وزرای اوپک و غیراوپک، برای اتخاذ تصمیم نهایی درمورد کاهش بیشتر تولید رایزنی دوجانبه برگزار کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما از وین، اجلاس فوق العاده وزرای اوپک روز گذشته (پنج شنبه) با ارایه پیشنهادی به اعضای غیراوپک مبنی بر کاهش ۱.۵ میلیون بشکه دیگر پایان یافت.
بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان روز گذشته پس از پایان این نشست گفت: اوپک کاهش ۱.۵ میلیون بشکه دیگر را به متحدانش پیشنهاد داد و این تصمیم مشروط مشارکت غیراوپکی‌ها در تعمیق کاهش کلی تولید کشور‌های عضو و غیر اوپک است.
وزیر نفت کشورمان گفت: سهم اوپک از این میزان یک میلیون بشکه و سهم غیراوپک ۵۰۰ هزار بشکه تعیین شده است؛ البته اگر قبول کنند.
در نشست مشترک امروز اعضای اوپک و غیراوپک در باره نهایی شدن تصمیم روز گذشته وزرای اوپک تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کنند.
یک مقام روسیه: مسکو با کاهش بیشتر تولید نفت اوپک پلاس موافقت نخواهد کرد
به گزارش خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه روسیه اعلام کرد مسکو تنها با تمدید روند کنونی کاهش تولید اوپک پلاس موافقت خواهد کرد. با کاهش بیشتر موافق نیست و موضع این کشور تغییر نخواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران