تمامی معابر شهر سبزوار ضد عفونی شد


تمامی معابر شهر سبزوار ضد عفونی شد

سبزوار- ایرنا- با هدف پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمامی معابر و مکانهای عمومی شهر سبزوار ضد عفونی شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: برای شست و شو و ضد عفونی کردن معابر و خیابان های اصلی این شهر پنج دستگاه ماشین سمپاشی و ۱۰ دستگاه سمپاش انفرادی اختصاص یافته و نیروهای خدمات شهرداری عملیات ضدعفونی و گندزدایی را انجام می دهند.
سعیدرضا فصیحی افزود: عملیات ضد عفونی معابر و مکان های عمومی شهر سبزوار با همکاری تیپ ۴۷ مهندسی سلمان، دانشگاه علوم پزشکی، پایگاههای بسیج، هیات های مذهبی، طلاب و سایر گروههای داوطلب به طور مرتب و روزانه انجام می شود.
وی اضافه کرد: طی هفته جاری میادین و معابر شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی، مساجد، مکان های عمومی، میادین تره بار، بازار زائر، پارکها و وسایل بازی کودکان و لوازم ورزشی شهر سبزوار هم ضد عفونی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری سبزوار گفت: شهرداری تمامی تلاش خود برای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته اما پیشگیری از شیوع این بیماری به مشارکت همگانی و رعایت بهداشت فردی نیاز دارد.
فصیحی افزود: همچنین برای پیشگیری از شیوع ویروس تمامی کارگاهها و کلاسهای آموزشی، برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری سبزوار لغو شده است.

طبق اعلام دبیر کمیته مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکنون هزار و ۲۱۰ بیمار مبتلا به عفونتهای حاد تنفسی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۴۷۶ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و بقیه تحت درمان قرار دارند.

بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون آزمایش ۸۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در خراسان رضوی مثبت شده است که دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۵۱ نفر بیشترین آمار را در بین دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی این استان دارد.
بر اساس اعلام مقامات بهداشتی و درمانی خراسان رضوی اوج انتشار ویروس کرونا از دو روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است و مردم این استان در مقطع حساسی قرار دارند از این رو نباید از خانه بیرون بیایند و توصیه های ایمنی را جدی بگیرند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی