حمله به مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری در کابل


حمله به مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری در کابل

در پی حمله افراد مسلح ناشناس به مراسم سالگرد کشته شدن رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان در کابل، پیش از 50 نفر کشته و زخمی شدند.

حمله به مراسم بزرگداشت عبدالعلی مزاری در کابل

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور افغانستان صبح امروز جمعه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد افراد مسلح ناشناس در مراسم بیست‌وپنجمین سالگرد کشته شدن عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین حزب وحدت اسلامی افغانستان، در غرب کابل تیراندازی کردند.

بنا بر اعلام رسانه‌ها، در این مراسم که عبدالله عبدالله و برخی رهبران سیاسی افغانستان حضور داشتند، ۲۵ نفر کشته و ۳۳ نفر زخمی شدند.

نصرت رحیمی، سخنگوی این وزارتخانه، هم اعلام کرد: مجروحان این رویداد همه غیرنظامی بوده و احتمال افزایش شمار مجروحان یا تلفات وجود دارد.

تیراندازی‌ها سبب شد سخنرانی محمد کریم خلیلی، دبیرکل حزب وحدت اسلامی افغانستان، در این مراسم ناتمام بماند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، نیز طی توئیتی نوشت: از حمله به گردهمایی مردمی شدیدا متاثر شدم. این حمله یک جنایت ضدبشری و علیه وحدت ملی افغانستان است. با برادرانم دکتر عبدالله و استاد خلیلی تلفونی احوالپرسی کردم. نیرو‌های امنیتی با قاطعیت تمام با عوامل این رویداد برخورد خواهند کرد‍.

‏صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان، در این زمینه اعلام کرد: حمله وحشیانه به مراسم یادبود سالروز شهادت عبدالعلی مزاری جنایت علیه بشریت است. دولت افغانستان این حمله را با شدیدترین لحن محکوم می‌کند. نیرو‌های شجاع امنیتی برای دفع این حمله و حفاظت مردم از تمام اقدامات لازم را به کار خواهند گرفت.

مجیب الرحمن رحیمی، سخنگوی ریاست اجرایی افغانستان، نیز تصریح کرد: عبدالله عبدالله و برخی رهبران سیاسی دیگر از تیراندازی در مراسم بزرگداشت از عبدالعلی مزاری در غرب کابل جان سالم به در برده و از محل رویداد خارج شده‌اند.

فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پلیس کابل: نیرو‌های ویژه به محل حمله رسیده‌اند. تاکنون جزئیات دقیقی از این تیراندازی در دست نیست.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله مسلحانه را برعهده نگرفته است. اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان، با انتشار پیامیدر حساب توئیتر خود اعلام کرد که این حمله ربطی به این گروه ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)