استفاده فیس‌بوک از هوش مصنوعی برای تبدیل عکس‌های دوبعدی به سه‌بعدی


استفاده فیس‌بوک از هوش مصنوعی برای تبدیل عکس‌های دوبعدی به سه‌بعدی

ایتنا - فیس‌بوک اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تقریبا هرگونه عکس دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کند، و این قابلیت را به کاربران بیشتری بسط دهد.

دو سال پیش فیس‌بوک اعلام کرد از عکس‌های سه‌بعدی پشتیبانی می‌کند، ولی این قابلیت به تصاویر گرفته شده با استفاده از یک اسمارتفون با قابلیت «حالت پرتره» لنز دوگانه محدود بود. اوضاع با توجه به ارائه تکنولوژی یادگیری ماشین این شرکت در حال تغییر است. فیس‌بوک اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تقریبا هرگونه عکس دوبعدی را به سه‌بعدی تبدیل کند، و این قابلیت را به کاربران بیشتری بسط دهد.

به گزارش ایتنا به نقل از اسلش‌گیر، اگرچه دوربین‌های اسمارتفون لنز دوگانه در حال رواج یافتن هستند، ولی فیس‌بوک خاطرنشان کرده است که بیشتر دستگاه‌های موبایل همچنان تنها یک دوربین عقب دارند. این سیستم جدید مبتنی بر یادگیری ماشین قادر به خلق یک تصویر سه‌بعدی از یک تصویر دوبعدی است فارغ از اینکه توسط یک گوشی هوشمند گرفته شده باشد یا یک عکس قدیمی باشد که با یک دوربین فیلمبرداری گرفته شده و بعدا دیجیتالی شده است.

بنا بر اعلام فیس‌بوک، این بدان معناست که عکس‌های خانوادگی قدیمی را می‌توان به طرق کاملا جدیدی تجربه کرد. همچنین، گوشی‌های پیشرفته که دوربین دوگانه در عقب ولی فقط یک دوربین در جلو دارند نیز برای خلق سلفی‌های سه‌بعدی قابل استفاده هستند. فیس‌بوک می‌گوید که عکس‌های سه‌بعدی «ارتقایافته» آن برای هر فردی که از گوشی اندرویدی میان‌رده یا بالاتر یا حداقل یک اسمارتفون آیفون 7 استفاده می‌کند قابل دسترسی است.
استفاده فیس‌بوک از هوش مصنوعی برای تبدیل عکس‌های دوبعدی به سه‌بعدی

تکنولوژی پشت این قابلیت‌های جدید دربرگیرنده یک شبکه عصبی متداول می‌شود که به سرعت می‌تواند موقعیت‌های سه‌بعدی اهداف حاضر در یک تصویر دوبعدی را تعیین کند. این سیستم برای اجرا در کسری از یک ثانیه بر روی یک تبلت یا اسمارتفون معمولی بهینه‌سازی شده است، چیزی که تا حدودی توسط تکنیک‌های ChamNet و FBNet فیسبوک امکانپذیر شده است.

فیس‌بوک می‌گوید که همچنین در صدد است تا از این تکنولوژی‌ها برای تولید برآوردهای عمق باکیفیتی از ویدئوهای تهیه شده با استفاده از اسمارتفون‌ها و تبلت‌ها استفاده کند. البته این تا حدودی دشوارتر از کار مشابه انجام شده بر روی تصاویر است زیرا یک ویدئو از فریم‌های مجزای بسیاری ساخته شده و هر فریم باید داده‌های عمق همخوانی با فریم‌های قبل و بعد از خودش داشته باشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان