زمانی که انسان اتش را کشف کرد روندی را اغاز کرده بود تا از انرژی های طبیعی و مصنوعی جهان به نحو احسن استفاده کند.

با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، نیاز انسان به انرژی الکتریسیته بیش از سایر انرژی ها شد و همین امر موجب شد تا دست به ساخت منابع انرژی الکتریسیته بزند.

یکی از این منابع کوچک و قابل حمل، باتری ها هستند. باتری ها که این روزها در وسایل زیادی کاربرد دارند و به زندگی انسان ها بسیار کمک کرده اند در انواع مختلفی به تولید میرسند.

این روزها باتری ها نقش مهمی در زندگی الکترونیکی انسان ها بازی میکنند. وسایل الکترونیکی شامل گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و بسیاری دیگر از وسایلی که این روزها زندگی انسان ها به ان وابسته است نیازمند باتری ها هستند.

از این رو شرکت های مختلفی دست به تولید باتری ها زده اند اما نمیتوان کیفیت باتری های تولیدی همه ی شرکت ها را یکی دانست.

در این مقاله میخواهیم به معرفی سه برند معتبر در زمینه تولید باتری بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این سه برند بیشتر اشنا شوید.

صبا باتری:

یکی از نام های قدیمی در زمینه تولید باتری صباباتری است. این شرکت تولیدی که در زمینه تولید باتری های خودرو فعالیت میکند سابقه ای بیش از ۴۰ سال در این زمینه دارد.

باتری های تولیدی این شرکت که در داخل و خارج از ایران به فروش میرسند و بر روی خودروهای سبک و سنگین قرار میگیرند از جمله معتبرترین باتری ها در بازار جهانی به شمار میروند.

این شرکت با همت و تلاش خود توانسته است تا گواهی مربوط به استانداردهای ملی ایران، اروپا، A+ و ژاپن را دریافت کند و بر اعتبار خود بیفزاید.

شاید این شرکت را با دو باتری معروف خود یعنی باتری واریان (باتری سیلد کلسیمی که برای نصب روی خودروهای سبک است) و باتری آرمو( باتری های اسیدی که از ۵۵ تا ۲۰۰ امپر موجودند و برای نصب بر روی خودروهای سبک و سنگین مورد استفاده قرار میگیرند) بشناسید.

نمایندگی های فعال این شرکت در سرتاسر ایران حضور دارند که با مراجعه به ان ها میتوانید باتری مورد نظر خود را خریداری کنید.

به یاد داشته باشید که باتری های این شرکت همگی دارای گارانتی هستند پس در زمان خرید اقدام به دریافت گارانتی از فروشنده کنید.

بهترین مدل های باتری در ایران را بشناسید!

دوراسل:

شاید نام باتری دوراسل را بسیار دیده و یا شنیده باشید. این شرکت که خط منحصر به فرد تولید باتری های قلمی است زیر نظر شرکت پروکتل اند گمبل اداره میشود.

در سال ۱۹۳۴ شرکتی برای تولید باتری های روی کربن و جیوه ای با نام مالوری تاسیس شد. پس از ان که نیاز به باتری های قلمی افزایش پیدا کرد این شرکت خط دوراسل را راه اندازی کرد.

در سال ۱۹۸۹ در مزایده ای عمومی شرکت مالوری به شرکت ژیلت فروخته شد و تا سال ۲۰۰۵ زیر نظر این شرکت به فعالیت خود ادامه داد.

در سال ۲۰۰۵ شرکت پروکتل اند گمبل اقدام به خرید شرکت ژیلت کرد و لذا تمامی شرکت های زیر مجموعه ژیلت نیز به شرکت پروکتل اند گمبل افزوده شدند.

نمایندگی های رسمی این شرکت در ایران نیز فعال هستند. این نمایندگی ها را میتوانید با نام ایران باتری در سرتاسر ایران مشاهده کنید.

بهترین مدل های باتری در ایران را بشناسید!

سامسونگ:

نام برند سامسونگ را میتوان معروف ترین برند در دنیای تکنولوژی دانست. این شرکت کره ای که اغلب برای گوشی های هوشمند خود معروفیت پیدا کرده است اقدام به تولید باتری نیز کرده است.

در این مقاله میخواهیم علاوه بر اشنایی با تاریخچه این شرکت نسبت به باتری سامسونگ نیز اطلاعات مفیدی کسب کنیم. پس با ما همراه باشید.

جالب است بدانید که شرکت سامسونگ در ابتدا شرکتی برای صادرات ماهی، سبزی و اقلامی از این دست به کشور چین بود تا این که در سال ۱۹۶۹ شرکت سامسونگ الکترونیکس به عنوان تابعه ای از این شرکت شروع به فعالیت کرد.

شرکت سامسونگ این روزها در بخش های مختلف اقتصادی فعالیت میکند و سهام ان در بازار سهام نیویورک به فروش میرسد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، پایتخت کره جنوبی قرار دارد.

بخش مربوط به فناوری و لوازم برقی شرکت چند ملیتی سامسونگ، سامسونگ الکترونیکس است که از سال ۱۹۶۹ به این شرکت پیوست.

امروزه این بخش از شرکت بزرگ سامسونگ در ۱۰۰ کشور فعال است و به فروش محصولات خود میپردازد. اغلب این شرکت را برای گوشی های هوشمند، تلویزیون ها و لپ تاپ های ان میشناسند.

شرکت سامسونگ اغلب اقدام به تولید باتری برای گوشی های هوشمند و لپ تاپ های خود میکند و در زمینه باتری های قلمی و نیم قلمی وارد نشده است.

این شرکت امروزه در ۵ زمینه تجاری الکترونیکی فعالیت میکند:

تجارت رسانه دیجیتال

دستگاه‌های کامپیوتر از قبیل لپ ‌تاپ‌ها و چاپگرها، نمایشگرهای تصویر و تلویزیون‌ها و مانیتورهای کامپیوتر و سرگرمی مانند پخش کننده‌های DVD، پخش کننده‌های ۳MP و دوربین‌های دیجیتال.

تجارت شبکه ارتباطی

DSLAMها و دستگاه‌های فکس، دستگاه‌های سلولی از قبیل تلفن‌های همراه، تلفن‌های PDA، و دستگاه‌های ترکیبی (که ترمینال‌های هوشمند همراه نامیده می‌شوند) و همچنین گیرنده‌های ماهواره.

تجارت لوازم خانگی

وسایل برقی خانگی از قبیل یخچال‌ها، کولرها، تصفیه کننده‌های هوا، ماشین لباسشویی‌ها، فرهای ماکروویو و جاروبرقی

تجارت نیمه هادی

چیپ‌های نیمه هادی از قبیل SDRAM , SRAM، حافظه‌های فلش NAND، کارت‌های هوشمند، فناوری‌های پرتراکم از قبیل سیستم-در-بسته (SiP) و بسته‌های چند چیپی (MCP)، و دستگاه‌های ذخیره‌سازی از قبیل درایو دیسک‌های نوری و درایوهای دیسک سخت (HardDisk).

تجارت LCD بر روی پنل‌های TFT-LCD برای لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها و تلویزیون‌ها متمرکز است.

منبع این مطلب:

برترین برندهای باتری در ایران!