آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی تبدیل شده‌اند


آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی تبدیل شده‌اند

دبیرکل اتحادیه عرب امروز در نشست وزرای خارجه عرب تأکید کرد که قضیه آوارگان سوری به اهرم فشار و چانه‌زنی از سوی برخی طرف‌ها تبدیل شده‌ است.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز چهارشنبه در نشست این اتحادیه که در سطح وزرای خارجه عرب برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

ببینید:

عکس/ بازگشت آوارگان سوری پس از آزادسازی شهر معره النعمان

او گفت: «شاهد آن هستیم که صدها هزار سوری آواره شده و به پناهندگی متوسل شده‌اند و قضیه آن‌ها به اهرم فشار و چانه‌زنی برای برخی‌ها تبدیل شده است».

بنا گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ابوالغیط با اشاره تلویحی به عملیات ترکیه در شمال سوریه گفت:«برخی قدرت‌های خارجی نقش منفی در لیبی، سوریه و یمن ایفا کرده‌اند که باعث بحرانی شدن درگیری‌ها در این کشورها شده است و وقت آن رسیده که دست از اراضی عربی بردارند».

ابوالغیط همچنین از ایفای نقش «غسان سلامه» فرستاده سازمان ملل در امور لیبی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که جانشین سلامه نیز از درک کافی از اوضاع منطقه برخوردار باشد تا بتواند در انجام مأموریتش موفق باشد.

ترکیه اواسط هفته گذشته پس از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملات هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

ترکیه پیش از این نیز با اهرم مهاجران و بازگشایی مرزهای خود بر روی آن‌ها طی چند سال گذشته، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده بود بطوریکه بعد از ورود سیل عظیمی از آن‌ها به کشورهای اروپایی، اتحادیه اروپا مجبور شد مبالغی را به ترکیه جهت ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی پرداخت کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود