بیماران کرونای فاقد دفترچه از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند


بیماران کرونای فاقد دفترچه از خدمات بیمه سلامت بهره مند می شوند

ایلام- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: افراد فاقد دفترچه بیمه درمانی در صورت مشکوک بودن یا ابتلا به بیماری کرونا با ارائه کد ملی می توانند از خدمات درمانی این بیمه بدون در اختیار داشتن دفترچه استفاده کنند.

نورالدین رحیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان و نیاز مراکز درمانی و بهداشتی به اعتبارات برای مقابله با این بیماری، بیمه سلامت بدهی های معوقه خود را با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت کرد.

وی افزود: همچنین به منظور کاهش مراجعه بیمه شدگان پرونده بیماران مرتبط با بیماران دیابت، ام اس، متابولیک، هپاتیت، پوکی استخوان، دیالیز، صفاقی، پرفشاری ریه و داروهای بیولوژیک به طور مکانیزه هر ۲ ماه یکبار توسط ستاد سازمان بیمه سلامت تمدید می شود.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام یادآور شد: سالیانه ۲۲ هزار و ماهانه ۲۱ هزار بار مراجعه بیمه شدگان به مراکز درمانی در استان ثبت می شود که با کاهش مراجعات غیر ضروری و ارائه خدمات الکترونیکی به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

رحیمی یادآور شد: بیماران خاص از جمله دیابت، ام اس، دیالیز و ... برای دریافت داروی خود می‌توانند علاوه بر مرکز استان در شهرستان های تابعه نیز اقدام کنند.

وی به بدهی معوقه این سازمان به داروخانه های سطح استان اشاره کرد و گفت: بدهی بیمه سلامت به داروخانه ها تا آبان ماه سال جاری پرداخت شده است و با توجه به اینکه داروخانه های دانشگاه علوم پزشکی نیاز به منابع مالی داشتند امروز یک ماه پرداختی داروخانه‌ها و یک ماه پرداختی دانشگاه علوم پزشکی واریز می‌شود.

وی افزود: پرداختی های سازمان با هدف حمایت و پشتیبانی موثر از مسوولان حوزه بهداشت در کشور تخصیص یافت تا همه بیماران به ویژه افراد مبتلا به کرونا با مشکلی در زمینه مداوای خود مواجه نشوند.

گفتنی است، سامانه یکپارچه ۱۶۶ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات مردم در خصوص بیماری است.

از جمعیت ۳۴۵ هزار نفری بیمه شدگان طرح سلامت ۸۰ درصد به صورت رایگان خدمات دریافت می کنند.

از این میزان ۲۴۲ هزار بیمه شدگان روستایی عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می باشند.

نزدیک به ۵۰ درصد جامعه استان ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل