امام جمعه کرمانشاه: مبارزه با کرونا عبادت است


امام جمعه کرمانشاه: مبارزه با کرونا عبادت است

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: خدمت به مردم و مبارزه با بیماری کرونا در شرایط کنونی یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود.

آیت الله مصطفی علما سه شنبه شب در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی امید همه مردم به مدیران و کادر درمانی سیستم بهداشتی کشور است.
وی با بیان اینکه مردم از مسوولین توقع کار مضاعف دارند، افزود: باید از تمام کسانی که در راستای خدمت به بیماران و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش می‌کنند به صورت ویژه تشکر کرد.
امام جمعه کرمانشاه با تشکر از رسانه ها گفت: رسانه ها به خوبی در زمینه آموزش مردم و ارایه نکات آموزشی عمل کردند و توقع می رود این روند را کماکان ادامه دهند.
آیت الله علما همچنین از مردم خواست که در این ایام در خانه بمانند به توصیه مسوولان گوش دهند و نکات بهداشتی را بیش از گذشته رعایت کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید در این ایام عبادت را فراموش کرد، گفت دعا کردن به درگاه الهی و خواندن سوره هایی از قرآن در این ایام کمک خوبی برای گذر از بحران است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: بدون شک همچون بحران‌های پیشین از این دوره نیز با سربلندی و پیروزی عبور خواهیم کرد.
آیت الله علما در رابطه با لغو مراسم نماز جمعه و جماعت نیز گفت: تصمیم‌گیری در این زمینه بر عهده ستاد اقامه نماز جمعه کشور است و ما نیز به تبع آن عمل خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون به حدود ۵۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا و امارات%E2%80%8C+متحده+%E2%80%8Cعربی">امارات گسترش یافته است.
تاکنون ۹۱ هزار و ۳۱۸ نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند، از این تعداد سه هزار و ۱۳۱ نفر جان خود را به علت بیماری کووید ۱۹ از دست داده اند و ۴۸ هزار و ۲۹۱ نفر بهبود یافته اند.
مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز روز چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه از ابتلا و درگذشت ۲ شهروند قمی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند.
با اعلام همه گیری ویروس کرونا در کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در حکمی به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تشکیل شود.
همچنین رییس جمهوری در صدور حکم و ابلاغ جدیدی به وزیر بهداشت ماموریت داد تا ضمن تشکیل جلسات مستمر این ستاد، از تمام توان مجموعه‌های ذی‌ربط به منظور کمک به جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریع‌تر این بیماری بهره گرفته و به طور مستمر به وی گزارش دهد.
روحانی در این حکم دستگاه‌های کشور را مکلف به اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا کرد.
از زمان تشکیل این ستاد با همراهی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی اقدات مناسبی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از جمله تعطیلی مراکز دانشگاهی و مدارس و کاهش ساعات اداری صورت گرفته است.
در آخرین اقدام برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه اعلام کرد: ۳۰۰ هزار اکیپ با همکاری بسیج و مراکز درمانی برای غربالگری کرونا و بیماریابی خانه به خانه مردم از دو روز آینده به تک تک خانه های مردم مراجعه می کنند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.
تاکنون ۶ نمونه از ویروس کرونا در جهان کشف شده و با این مورد آخر، تعداد آنها به هفت مورد رسیده‌ است؛ این ویروس جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود؛ این ویروس در معمولی‌ترین حالت باعث سرماخوردگی می‌شود و نشانه‌های ابتلا به آن در انسان تب، سرفه و تنگی نفس است.
کرونا مثل سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمن می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون بیشتر از سه درصد مبتلایان نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین