اظهارات چاووش‌اوغلو درباره عملیات «سپر بهار» ترکیه در ادلب سوریه


اظهارات چاووش‌اوغلو درباره عملیات «سپر بهار» ترکیه در ادلب سوریه

آنکارا- ایرنا- مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر گفت: عملیات «سپر بهار» نیروهای کشورمان در واکنش به حمله ارتش سوریه اسد از تاریخ 27 فوریه (8 اسفند) در ادلب آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی در روز دوشنبه، وی افزود: با عملیات‌های سپر فرات، شاخه زیتون و چشمه صلح و حالا با عملیات سپر بهار دست تمام خائنانی که به پرچممان دراز شده را خواهیم شکست.

وی نامی از خیانت کارانی که به پرچم ترکیه دست درازی کرده و این که خائنان از کدام ملیت و کدام کشور بوده یا هستند اشاره ای نکرد.

وزیر دفاع ترکیه نیز اعلام کرد که عملیات «سپر بهار» نیروهای ترکیه در ادلب سوریه آغاز شده و با موفقیت ادامه دارد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه با بیان اینکه این عملیات را در واکنش به حملات ارتش سوریه به نیروهای نظامی ترکیه آغاز کرده‌اند افزود: «تاکنون در این عملیات ۲۱۲۲ تن از نیروهای ارتش سوریه کشته و یک پهپاد، ۸ بالگرد، ۱۰۳ تانک، ۷۲ توپ/هویتزر/ راکت‌انداز چند بشکه، ۳ پدافند هوایی آنها نیز منهدم شده است. تنها هدف ترکیه از این عملیات در چارچوب حقوق مشروع‌ دفاع تنها هدف ما نیروهای نظامی دولت سوریه است که یگان‌های کشورمان را در ادلب سوریه مورد حمله قرار دادند.»

آکار نیز به این موضوع اشاره ای نکرد که ارتش ترکیه پیشتر و در خاک سوریه حملاتی را علیه مواضع آن کشور انجام داده و عده ای از نظامیان سوری را در خاک خودشان هدف قرار داده است.

آکار با اشاره به اینکه ترکیه قصد تقابل با روسیه را ندارد، بیان داشت: «انتظار ما از روسیه، استفاده از قدرت موثر خود برای توقف حملات دولت سوریه و عقب‌نشینی آنها به پشت مرزهای توافق سوچی است.»

وی همچنین مدعی شد که هدف ترکیه، توقف قتل‌عام مردم سوریه توسط دولت سوریه و مقابله با موج جدید مهاجرت است.

تنش ها میان سوریه و ترکیه به دنبال عملیات آزادسازی استان ادلب از سوی ارتش سوریه و لشکر کشی آنکارا به این استان و تشدید درگیری های نظامی میان دو طرف طی روزهای اخیر افزایش یافته است.

ترکیه دیروز از سرنگون کردن دو فروند جنگنده سوری خبر داد.

ارتش سوریه در ماه های اخیر علیه تروریست های مستقر در ادلب در حال عملیات نظامی از زمین و هوا است.

در هفته‌های گذشته تنش‌ها در منطقه ادلب بار دیگر افزایش یافته است. اوضاع منطقه بر اثر تحرکات تروریست‌ها متشنج شده و در گلوله‌باران مناطق اطراف ادلب از جمله حلب، شمار زیادی از غیرنظامیان کشته شده و ورود نیروهای ترکیه به ادلب نیز بر تنش‌ها افزوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول