کرونا مسافرتهای درون‌شهری در سبزوار را کاهش داد


کرونا مسافرتهای درون‌شهری در سبزوار را کاهش داد

سبزوار- ایرنا- معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: در راستای مقابله با شیوع کرونا جا به جایی مسافر درون شهری در این شهر از طریق ناوگان اتوبوسرانی و تاکسی 70 درصد کاهش یافته است.

بهزاد ریواده روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط عادی به طور میانگین روزانه ۱۳۵ هزار مسافر از طریق۷۳ دستگاه اتوبوس فعال و هزار و ۱۸۰ دستگاه تاکسی در شهر سبزوار جا به‌ جا می‌شوند در حالی که این تعداد هم اکنون به ۴۰ هزار و ۵۰۰ مسافر کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: طی هفته جاری با اشاره به شرایط حساس برای کنترل ویروس کرونا به شهروندان توصیه شده برای امور غیر ضروری از خانه خارج نشوند.
معاون مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار گفت: "پویش نه به خروج از منزل" و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا سبب کاهش ۷۰ درصدی جا به جایی مسافران درون شهری سبزوار شده است.
ریواده افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، روزانه دو مرتبه ناوگان اتوبوسرانی خود را با مواد شوینده ضد عفونی می کند و به رانندگان تاکسی نیز آموزش های لازم برای ضد عفونی کردن این وسایل نقلیه داده شده است.
وی ادامه داد:با همکاری مرکز بهداشت و درمان سه دوره آموزشی برای کارمندان و رانندگان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سبزوار برگزار شده است.
۷۳ ناوگان عمومی اتوبوسرانی و هزار و ۱۸۰ دستگاه تاکسی، کار جا به‌ جایی مسافران را در شهر سبزوار بر عهده دارند.
شهر ۲۴۷ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

بر اساس ابلاغ "ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا" هم‌اینک تمامی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالنهای مجالس عمومی، ورزشگاهها و سالنهای ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایشهای غیرضرور به منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت و آمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به‌ خود بر کاهش فعالیتهای بازار، اصناف و امور تجاری تاثیر گذاشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار