امکان کج شدن برج طغرل به دلیل فرونشست زمین/ هنوز پاسخی در رابطه با احتمال کج شدن برج طغرل دریافت نکردم


امکان کج شدن برج طغرل به دلیل فرونشست زمین/ هنوز پاسخی در رابطه با احتمال کج شدن برج طغرل دریافت نکردم

حسن خلیل آبادی در رابطه با آخرین وضعیت ارزیابی کج شدن برج طغرل توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با کج شدن برج طغرل گفت: بحث حفظ برج طغرل بر عهده شهرداری تهران نیست ولی وقتی مشکلی در شهر رخ می‌دهد، شهرداری هم در آن مشارکت می‌کند بر همین اساس به شهرداری و میراث تذکر دادم و منتظر جواب هستم.

او با بیان اینکه برخی کارشناسان از این برج بازدید کرده‌اند، افزود: برخی کارشناسان ما از این برج بازدید میدانی داشته‌اند ولی نظرات مختلف ارائه دادند. برخی می‌گویند این سازه به همین گونه بوده است و برخی دیگر عنوان می‌کنند که این سازه در سال‌های اخیر کج شده است.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سوال که اطراف برج طغرل توسعه پیدا کرده و امکان تخریب آن بر اثر این توسعه وجود دارد یا خیر؟ بیان کرد: سازه‌ای در کنار برج طغرل ساخته شده اما این سازه‌ها با برج فاصله دارد و حتی خط مترو را منحرف و جای دیگری ایجاد کرده‌اند اما چیزی که به برج آسیب بزند ساخته نشده است.

رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هنوز مشخص نیست کج شدن برج طغرل مربوط به الان باشد یا نه افزود: بررسی کج شدن این برج دستگاه‌های دقیقی می‌خواهد و به وسیله آن دستگاه‌ها باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خلیل‌آبادی ادامه داد: این در حالی است که برخی عنوان می‌کنند کج شدن برج طغرل مربوط به فرونشست زمین به خاطر استفاده بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی است.

او گفت: به عنوان رئیس کمیته میراث و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران در حال رصد این موارد هستم اما اگر در شهرداری سازمان قوی برای میراث فرهنگی و گردشگری تاسیس شود و این سازمان دیده‌بانی کند این اتفاقات بلافاصله ارزیابی خواهد شد.

امکان کج شدن برج طغرل به دلیل فرونشست زمین/ هنوز پاسخی در رابطه با احتمال کج شدن برج طغرل دریافت نکردم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید