کاهش احتمال بروز سکته مغزی با رژیم غذایی گیاهی


کاهش احتمال بروز سکته مغزی با رژیم غذایی گیاهی

سلامت نیوز:مطالعات محققان آکادمی عصب شناسی آمریکا نشان می دهد رژیم غذایی گیاهی غنی از آجیل، سبزیجات و دانه هایی مانند سویا، خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این مطالعه افرادی که از رژیم غذایی گیاهی حاوی سبزیجات، آجیل و دانه ها استفاده می کنند، در مقایسه با افرادی که رژیم...

سلامت نیوز:مطالعات محققان آکادمی عصب‌شناسی آمریکا نشان می‌دهد رژیم غذایی گیاهی غنی از آجیل، سبزیجات و دانه‌هایی مانند سویا، خطر بروز سکته مغزی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس این مطالعه افرادی که از رژیم غذایی گیاهی حاوی سبزیجات، آجیل و دانه ‌ها استفاده می‌کنند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی مبتنی بر گوشت و ماهی دارند، کمتر در معرض سکته مغزی قرار می‌گیرند.



به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،بر اساس این مطالعه رژیم غذایی نقش قابل توجهی در جلوگیری از بروز سکته مغزی دارد.
سکته مغزی به دلیل وقفه‌ای کوچک در جریان خون مغز یا انسداد رگ‌ها به وجود می‌آید. در این حالت جریان اکسیژن و مواد غذایی به مغز محدود می‌شود و بخشی از بافت مغز آسیب می‌بیند. حدود ۸۵ درصد از تمام موارد سکته‌های مغزی بر اثر انسداد یک شریان مغزی با یک لخته خون ایجاد می‌شود که به آن سکته مغزی ایسکمیک گفته می‌شود. گاهی نیز سکته مغزی هموراژیک (خونریزی) است که در اثر پارگی عروق مغزی ایجاد می‌شود.


اکنون سکته مغزی مهمترین عامل ناتوانی در سراسر جهان و دومین علت مرگ و میر است، نکته حائز اهمیت این است که این عارضه به طور کامل قابل پیشگیری است، امسال ۸۰ میلیون نفر در سراسر جهان از سکته مغزی جان سالم به در بردند؛ اما بسیاری از این افراد با چالش‌های اساسی از قبیل ناتوانی جسمی، مشکلات ارتباطی، ‌تغییر در نحوه تفکر و احساسات، از دست دادن شغل و درآمد و روابط اجتماعی روبرو هستند.


فشار خون، استعمال دخانیات، چاقی و عدم فعالیت بدنی از جمله مهمترین دلایل سکته مغزی محسوب می‌شوند.
نتایج این مطالعه در نشریه American Academy of Neurology منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روزای بچگی