هشتمین صندوق اشتغال زنان روستایی در دامغان ایجاد شد


هشتمین صندوق اشتغال زنان روستایی در دامغان ایجاد شد

سمنان-ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: هشتمین صندوق خُرد زنان روستایی فعال این شهرستان در روستای خورزان افتتاح و فعالیت خود را آغاز کرد.

سیدمحسن طباطبائیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: صندوق اشتغال زنان روستایی خورزان با صرف ۴۰۰ میلیون ریال و سرمایه گذاری ۷۰ میلیون ریال، فعالیت خود را در ۱۰ رشته آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هشت صندوق اشتغال خُرد زنان روستایی با عضویت ۲۵ نفر در هر صندوق در روستاهای دامغان فعالیت دارند که فعالیت آن‌ها بیشتر در زمینه تولید محصولات خانگی است.

طباطبائیان بیان کرد: هر یک از صندوق‌های خُرد اشتغال‌زایی با دریافت تسهیلات ۴۰۰ میلیون ریال راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال بانوان و حمایت از روستاییان، مهم‌ترین اهداف تشکیل این صندوق‌ها است که می‌توانند نقش مهمی در راستای رفع نیازهای حمایتی جامعه زنان روستایی ایفا کنند.

طباطبائیان اظهارداشت: افزایش اشتغال در حوزه صنایع خرد و خانگی، تقویت زنان روستایی و همچنین ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی از دیگر اهداف ایجاد این صندوق‌ها است.

وی ایجاد این صندوق‌ها را عاملی برای ماندگاری مردم در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شهرها دانست و گفت: با توانمند شدن بانوان و رونق گرفتن صنایع کوچک در روستاها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش اشتغال نیز در جامعه خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان از برگزاری جشنواره توانمندی صندوق اعتبارهای خرد زنان روستایی دامغان در ماه گذشته خبر داد و افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، توانمندسازی و انتقال تجربیات بوده است تا بتواند فراهم کننده زمینه ایجاد سرمایه‌گذاری در این زمینه نیز باشد.

شهرستان دامغان در فاصله ۱۱۵ کیلومتری شرق مرکز استان سمنان، حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

این شهرستان دارای سه شهر و ۱۲۱ روستا است که از این تعداد ۷۹ روستا بالای ۲۰ خانوار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022