مجلس یازدهم حق ندارد روحانی را زیر سوال ببرد/ با حذف اصلاح‌طلبان از مجلس مردم امیدی به بهبود اوضاع ندارند


مجلس یازدهم حق ندارد روحانی را زیر سوال ببرد/ با حذف اصلاح‌طلبان از مجلس مردم امیدی به بهبود اوضاع ندارند

وضع موجود اقتصادی در کشور- از بازار مسکن و خودرو گرفته تا بازار لوازم خانگی و اقلام خوراکی- نتیجه حضور اصلاح طلبان در قدرت است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مجلس یازدهم حق ندارد روحانی را زیر سوال ببرد

«اشرف بروجردی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «من فکر می‌کنم آقای حسن روحانی شرایط سختی در یک سال آینده خواهد داشت مگر اینکه به اصولگرایان تفهیم شود که از این مبارزه نامطلوب که ضرر آن به جامعه و حاکمیت می‌خورد دست بردارند و احساس کنند وظیفه دارند پایه‌های نظام را تقویت کنند. آقای روحانی با میلیون‌ها رای منتخب مردم است و اگر قرار باشد همین منتخبین که به‌دلیل کاهش مشارکت مردم خود کمترین آرا را کسب کردند وی را به چالش بکشند این در واقع مقابله با رای مردم است.

آقای‌روحانی ۲۴‌ میلیون رای همراه خود داشته و اینها کسانی بودند که بعضا تعداد آرایشان به ۵۰۰، ۶۰۰‌هزار رای هم نمی‌رسیده است. حال اینکه بخواهند خود را مدعی بدانند و رئیس جمهور را زیر سوال ببرند نوعی تعارض و تقابل با جامعه و مردم است و کاهش آرامش مردم را به همراه خواهد داشت. لذا اگر این رویه را پیش بگیرند معلوم می‌شود که تشخیص مردم درست بوده که مشارکت جدی نداشتند چون اینها با این رفتارها نمی‌توانند نماینده واقعی مردم باشند».

بروجردی در ادامه گفت: «تقابل مجلس یازدهم با روحانی مشکلات اقتصادی را افزایش می دهد».

مجلس یازدهم حق ندارد روحانی را زیر سوال ببرد/ با حذف اصلاح‌طلبان از مجلس مردم امیدی به بهبود اوضاع ندارند

یکی از مهمترین وظایف مجلس، نظارت بر عملکرد دولت است. به عبارت دیگر، مجلس، ریل گذارِ حرکت دولت است. اما طیف اصلاح طلب، شأن نمایندگان مردم در مجلس را به وکیل الدوله های بی اعتنا به مطالبات مردم تنزل داده اند.

در حقیقت اصلاح طلبان، خانه ملت را با دفتر دولت اشتباه گرفته اند. هیچکس لزوم تعامل دولت و مجلس را انکار نمی کند، اما این تعامل نباید منجر به قصور و تقصیر مجلس در انجام وظایف خود باشد.

بروجردی در مصاحبه مذکور، در اقدامی عجیب با این ادعا که میزان رأی رئیس جمهور از نمانیدگان مجلس بیشتر است، به این نتیجه رسیده است که نماینده مجلس حق نظارت بر عملکرد دولت را ندارد. این در حالی است بر طبق قانون، نمایندگان مجلس حق پرسش از وزرا و حتی استیضاح وزیر را نیز دارند.

** با حذف اصلاح طلبان از مجلس مردم دیگر امیدی به بهبود اوضاع ندارند

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«مشارکت پایین، ربطی به اصلاح‌طلبان نداشت بلکه مردم اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را که به نوعی دست‌اندرکار حکومت هستند، مقصر می‌دانند. به هر حال با این پیش‌بینی‌ای که از فضای سرد انتخابات وجود داشت، بسیاری از اصلاح‌طلبان به ‌رغم فراخوانی که داده شد و خواهش آقای خاتمی، متاسفانه حاضر به نام‌نویسی و اعلام کاندیداتوری نشده و آن تعدادی هم که آمدند به لطف شورای نگهبان رد صلاحیت شدند».

صوفی در ادامه گفت:«اگر اصلاح‌طلبان کنار گذاشته نمی‌شدند، شاید می‌توانستند اوضاع را تا حدی تعدیل کنند و صدای مردم باشند. اما با حذف اصلاح‌طلبان دیگر مردم امیدی به بهبود وضع خود ندارند؛ همچنین یأس و ناامیدی هم بیشتر می‌شود. این ناامیدی زمینه خطرناکی را به وجود می‌آورد که معلوم نیست به چه شکلی درخواهد آمد. همچنین شکاف دولت و ملت عمیق‌تر می‌شود».

مجلس یازدهم حق ندارد روحانی را زیر سوال ببرد/ با حذف اصلاح‌طلبان از مجلس مردم امیدی به بهبود اوضاع ندارند

علت اصلی کاهش مشارکت مردم در انتخابات مجلس یازدهم، عملکرد اصلاح طلبان در دولت روحانی و مجلس دهم است.

در حقیقت، وضع موجود اقتصادی در کشور- از بازار مسکن و خودرو گرفته تا بازار لوازم خانگی و اقلام خوراکی- نتیجه حضور اصلاح طلبان در قدرت است. به عبارت دیگر، حضور اصلاح طلبان در قدرت، ارزش پول ملی را کاهش داده و سفره مردم را نیز کوچکتر کرده است.

اما متاسفانه طیف اصلاحات هیچگاه مسئولیت اقدامات خود را نمی پذیرد و همیشه ژست طلبکار و منتقد به خود می گیرد.

اصلاح طلبان هیچ طرح و برنامه ای برای اداره کشور ندارند. به همین خاطر، پس از شکست مطلق در انتخابات مجلس، با تمام توان مشغول ناامیدسازی جامعه و بن بست نمایی وضع کشور هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص