استرس، گامی نزدیکتر به کرونا


استرس، گامی نزدیکتر به کرونا

متخصص روانشناسی در کردستان گفت: انسان برای پیشگیری از ویروس کرونا و سیستم دفاعی بدن نیازمند غذاهای گرم است که متاسفانه در حال حاضر گران شدن اجناس در بازار نیز شیوع استرس را بالا می برد درواقع باید بدانید استرس زیاد، بیشتر از نخوردن غذای گرم می‌تواند افراد را به ویروس کرونا نزدیک‌تر کند.

آرش نامداری امروز(۱۰ اسفند) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استرس و اضطراب شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: استرس به معنای فشار روانی است که فرد به دلیل موضوع و موقعیت‌های مشخص تجربه می‌کند.

وی افزود: اگر در شرایط های مختلف ازجمله شرایط فعلی فراگیر شدن ویروس کرونا در کشور و استان، فرد دچار استرس شود در عملکرد زندگی تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

متخصص روانشناسی در کردستان، با اشاره به اینکه استرس بر روی سیستم ایمنی بدن فوق‌العاده اثرگذار است، بیان کرد: زمانی که بدن در حالت استرس قرارگرفته در واقع در حالت "آماده‌باش" بوده و این به معنی خطرناک بودن بدن در مقابل آسیب‌ها است.

نامداری ذکر کرد: بدن ما نمی‌تواند طولانی‌مدت این حالت را تجربه کند چراکه به‌مرورزمان فرسودگی را برای فرد به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه انسان درگذشته‌های دور استرس حمله حیوانات را داشته است، عنوان کرد: بدن انسان به‌طور طبیعی نمی‌تواند استرس را تشخیص دهد و در این شرایط که همه افراد جامعه نگران شیوع کرونا ویروس هستند مغز انسان همچنان خطر حمله حیوان وحشی را در ذهن دارد.

متخصص روانشناسی در کردستان، تأکید کرد: این استرس می‌توانند خطرات بسیار بزرگی را بر روی روح و جسم انسان بگذارد.

نامداری با اشاره به اینکه سیستم دفاعی بدن مسئله‌ای حائز اهمیت در این بیماری است، افزود: انسان برای پیشگیری از ویروس کرونا و سیستم دفاعی بدن نیازمند غذاهای گرم است که متاسفانه در حال حاضر گران شدن اجناس در بازار نیز شیوع استرس را بالا می برد درواقع باید بدانید استرس زیاد، بیشتر از نخوردن غذای گرم می‌تواند افراد را به ویروس کرونا نزدیک‌تر کند.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط برخی از افراد دچار وسواسی شدید می‌شوند و لحظه‌به‌لحظه به شستشویی دست‌هایشان اقدام می‌کنند و این اتفاق در آینده می‌تواند مشکل‌ساز باشد لذا در مرحله اولیه افراد باید مغز و تفکر خود را بشویند که بتوانند درست فکر کنند.

متخصص روانشناسی در کردستان، یادآور شد: افراد باید از رسانه های معتبر اخبار و اطلاعات ویروس کرونا را دریافت کنند چراکه فضای مجازی با خبرهای کذب فقط استرس و اضطراب را افزایش می دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)