معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی


دقیقاً یک سال بعد از رونمایی از کانسپت Ami One در نمایشگاه ژنو 2018، حالا سیتروئن نسخهٔ تولیدی این میکروکار الکتریکی را معرفی کرده است. آمی با تنها 2.41 متر طول، 1.39 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر و باریک‌تر از اسمارت فورتو است. آمی که تنها 485 کیلوگرم وزن دارد، … The post معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی...

دقیقاً یک سال بعد از رونمایی از کانسپت Ami One در نمایشگاه ژنو 2018، حالا سیتروئن نسخهٔ تولیدی این میکروکار الکتریکی را معرفی کرده است. آمی با تنها 2.41 متر طول، 1.39 متر عرض و 1.52 متر ارتفاع، به میزان قابل‌توجهی کوتاه‌تر و باریک‌تر از اسمارت فورتو است. آمی که تنها 485 کیلوگرم وزن دارد، مثل رنو توئیزی در کلاس چهارچرخه‌های سبک قرار می‌گیرد اما برخلاف آن، آمی از کابین کاملاً بسته‌ای برخوردار است که در فصول سرد و آب‌وهوای نامساعد از سرنشینان محافظت می‌کند.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

طراحی بیرونی نسخهٔ تولیدی آمی بسیار معمول‌تر از نسخهٔ کانسپت به نظر می‌رسد و سیتروئن کاملاً آن‌را تعدیل کرده است. چراغ‌های دوقسمتی با امضای خاص سیتروئن در جلو و عقب و درهای نامتقارن که در جهت مخالف یکدیگر باز می‌شوند موجب شده تشخیص جلو و عقب این خودرو دشوار باشد. برای این چهارچرخهٔ الکتریکی شش پکیج لوازم جانبی رنگی هم ارائه شده تا بتوان آن‌را شخصی‌سازی کرد.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

با توجه به کلاس‌بندی آمی، افراد 16 سال به بالا (در فرانسه 14 سال) می‌توانند بدون داشتن گواهینامه، در اتحادیهٔ اروپا با آن رانندگی کنند. این ماشین به لطف اندازهٔ کوچک، دایرهٔ گردش 7.2 متری و قوای محرکهٔ تمام الکتریکی، راه‌حلی کاربردی برای ترددهای کوتاه شهری و جایگزینی واقعی برای اسکوتر، دوچرخه، موتورسیکلت و حتی حمل‌ونقل عمومی محسوب می‌شود.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

موتور الکتریکی آمی تنها 8 اسب بخار قدرت دارد و حداکثر سرعت آن روی 45 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی کم‌توان خودرو نیز توسط یک پکیج باطری 5.5 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل امکان پیمودن 70 کیلومتر را فراهم می‌کند. با استفاده از سوکت‌های معمولی 220 ولتی نیز می‌توان باطری‌ها را ظرف سه ساعت کاملاً شارژ کرد.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

سیتروئن همچنین روش‌های مختلفی را هم برای استفاده از آمی ارائه کرده که شامل خرید، اجارهٔ بلندمدت و اشتراک می‌شود. برای کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند، قیمت پایهٔ آن در فرانسه 6 هزار یورو اعلام شده است اما کسانی که نمی‌خواهند چنین مبلغی را پرداخت کنند می‌توانند آن‌را با قرارداد بلندمدت 48 ماهه با پرداخت ماهانه 20 یورو اجاره کنند.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

و نهایتاً آمی مشمول سرویس اشتراک خودروی Free2Move پژو-سیتروئن هم هست که با داشتن اشتراک ماهانه به قیمت 9.90 یورو، می‌توان با نرخ 0.26 یورو در هر دقیقه، از آن در خیابان‌های اروپا استفاده کرد. آغاز پذیرش سفارشات خرید آمی در فرانسه از 30 مارس آغاز می‌شود و چند ماه بعد این کار در اسپانیا، ایتالیا، بلژیک، پرتغال و آلمان هم صورت خواهد گرفت. تحویل اولین نمونه‌های این میکروکار الکتریکی به خریداران فرانسوی از ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

معرفی خودروی الکتریکی فسقلی سیتروئن آمی

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟