مردم به توصیه‌ پزشکان برای مقابله با کرونا عمل کنند


مردم به توصیه‌ پزشکان برای مقابله با کرونا عمل کنند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج به شیوع بیماری کرونا در کشور و بالا بودن میزان سرایت آن اشاره کرد و گفت: مردم به توصیه‌های پزشکان مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی توجه کنند تا در کمترین زمان این ویروس از بین برود.

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: در صورت توجه به توصیه‌های پزشکان و وزارت بهداشت، این بیماری با کمترین تلفات در کشور از بین می‌رود، پس همه باید نسبت به هشدارها و توصیه های علمی در مورد آن غافل نباشیم.
وی بر ضرورت همکاری مردم با وزارت بهداشت و درمان برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: تلاش پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی قابل تقدیر است و مردم و کسانی که به نحوی با ویروس کرونا مواجه شده‌اند همکاری لازم را با کادر درمانی داشته باشند.
امام جمعه سنندج خواستار عمل مردم به توصیه وزارت بهداشت مبنی بر خودداری از مسافرت‌های برون شهری شد و یادآور شد: شهروندان در زمینه ویروس کرونا هراس به خود راه ندهند اما نسبت به اطلاعیه و توصیه‌های دستگاه‌های مسوول به ویژه وزارت بهداشت بی‌توجه نباشند.
ماموستا رستمی از سواستفاده برخی افراد سودجو در احتکار اقلام بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت: همه باید در مواقع بحرانی و بروز مشکلات با تعامل و همدلی در راستای رفع آن گام برداشته و نسبت به همنوعان خود احساس مسوولیت کنیم.
وی سواستفاده از موقعیت پیش آماده را کرونای بی‌رحمی نامید و تاکید کرد: باید در همه لحظات زندگی خداوند را ناظر اعمال خود دانسته و از دستورات پیامبر(ص) و آموزه‌های دینی تبعیت کنیم تا ضمن داشتن زندگی آرام، در قیامت نیز سعادتمند شویم.

با وجود انتشار اطلاعیه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مبنی بر لغو نماز جمعه در مراکز استان‌های پرخطر از جمله سنندج، با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، این آیین در سنندج با حضور تعدادی از نمازگزاران برگزار شد.

البته نماز جمعه این هفته در سروآباد، بانه، مریوان، قروه، سقز و برخی شهرهای دیگر کردستان براساس اعلام ستاد نماز جمعه و شورای افتا به منظور حفظ سلامت مردم اقامه نشد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس