شهروندان بروجردی از قطعی مکرر آب شرب گلایه‎مند هستند


شهروندان بروجردی از قطعی مکرر آب شرب گلایه‎مند هستند

بروجرد - ایرنا - قطعی و افت فشار مکرر آب شرب برخی از مناطق شهر بروجرد در 2 روز گذشته باعث گلایه مندی و نارضایتی ساکنان این مناطق شده است.

در ۲ روز گذشته و پس از بارش های سیلابی در سطح استان لرستان و شهرستان بروجرد ساکنان شهرک های اندیشه و نیاوران، نساجی، مسکن مهر با قطعی مکرر آب مواجه هستند، همچنین در ساعاتی از روز آب شرب خیابان شهدا، مدرس و خرم با افت فشار شدید مواجه می شود.
یکی از ساکنان شهرک اندیشه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و شستشوی مرتب دستها متاسفانه در ۲ روز گذشته برای شستشو آب شرب وجود ندارد.
این بانوی بروجردی بیان کرد: برای تامین اب شرب مورد نیاز باید به مناطق دیگر مراجعه کرد که این به معضلی برای همه خانواده ها تبدیل شده است.

خانم معظمی افزود: با این شرایط شیوع کرونا و نبود آب شرایط زندگی در این روزها بسیار سخت و طاقت فرسا شده است.
مدیر شرکت اب و فاضلاب شهری بروجرد گفت: با توجه با بارندگیهای سیل آسای اخیر اب شرب بروجرد که از رودخانه گلرود تامین می شد به دلیل گل آلود بودن و غیر استفاده بودن قطع و از ورود به سیستم آبرسانی جلوگیری شد.
وی با اشاره به وجود ۱۱۰هزار مشترک آب شرب در بروجرد افزود : تامین آب شرب این تعداد مشترک از جاهای آب نصیر آباد کمی مشکل بوده و این امر موجب افت فشار شدید اب در سطح شهر شده است.
حدادی افزود: شیوع بیماری کرونا و تاکید بر رعایت اصول بهداشتی و تشدید نطافت و همچنین نزدیک شدن به ایام عید و خانه تکانی بانوان موجب شده تا میزان مصرف اب با توجه به قطع اب رودخانه گلرود افزایش یابد.
وی گفت : هم اکنون روزانه میزان مصرف آب شرب از ۵۶هزار متر مکعب به ۸۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.
وی افزایش روزانه ۱۴هزار متر مکعب مصرف اب در بروجرد را با توجه به قطع آب رودخانه گلرود به دلیل گل آلود بودن و تشدید نطافت و شسنشو را علت اصلی افزایش مصرف آب در بروجرد عنوان کرد.
وی افزود: تا برگشت اب رودخانه گلرود به سیستم ابرسانی شهر و ته نشین شدن گل موجود در آب یک هفته زمان لازم است.

بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲، ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین خبر از وضعیت تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان