شکستگی زهکش‌های 2 روستای دشت آزادگان ترمیم شد


شکستگی زهکش‌های 2 روستای دشت آزادگان ترمیم شد

اهواز - ایرنا - فرماندار دشت آزادگان شکستن سیل بند در این شهرستان را رد کرد و گفت: زهکش‌های کشاورزی در 2 روستای بخش بستان دیشب دچار شکستگی شده بود که تا اواخر وقت ترمیم شد.

حمید سیلاوی جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: زهکش‌های روستاهای میهن آباد و فنیخی در بخش بستان به دلیل برداشت آب توسط کشاورزی تخریب شده و بازسازی نشده بود، که با افزایش جریان رودخانه کرخه، آب غروب پنجشنبه از این شکستگی ها به سمت اراضی کشاورزی سرازیر شده بود.

وی با اشاره به ترمیم زهکش ها در ساعت ۲۳ (پنجشنبه شب) افزود: آب تا نزدیک زمین‌های کشاورزی رسید و خسارتی به اراضی و منازل روستایی وارد نشده است.

سیلاوی تاکید کرد: در صورت استحکام بخشی سیل بندها، افزایش جریان آب رودخانه کرخه مشکلی برای این شهرستان بوجود نمی‌آورد اما بخشی از سیل بندهای این شهرستان هنوز تقویت نشده است.

بر اساس این گزارش، به گفته رابعی معاون سازمان آب و برق خوزستان، خروجی سد کرخه در روزهای اخیر با ۱۰۰ مترمکعب درثانیه افزایش به ۳۵۰ مترمکعب درثانیه رسیده است. با توجه به مشکلاتی که در پایین دست این حوضه ایجاد شده، این خروجی تا هفته آینده تغییری نخواهد داشت.

پیش از این قرار بود خروجی سد کرخه تا نیمه اسفند به ۴۵۰ مترمکعب درثانیه افزایش یابد.

دشت آزادگان در جنوب غرب خوزستان و در انتهای حوضه کرخه قرار دارد. این شهرستان با طغیان کرخه در زمستان ۹۷ و بهار ۹۸ با سیلاب مواجه بود. فروردین امسال خروجی سد کرخه به بیش از ۲ هزار مترمکعب برثانیه نیز رسید.

بارندگی‌های سیل آسا در حوضه‌های آبی منتهی به خوزستان از دوشنبه تا چهارشنبه اتفاق افتاد که منجر به وقوع سیل در استان‌های لرستان و ایلام و چهارمحال و بختیاری شد. اداره کل مدیریت بحران خوزستان نیز از روز یکشنبه گذشته در استان حالت آماده باش اعلام کرده است.

ورودی آب به سدهای استان از روز چهارشنبه روند صعودی و از دیروز روبه کاهش گذاشته است. تاکنون ۱.۵میلیارد مترمکعب سیلاب وارد مخازن سدهای استان شده است.

حسینی مدیر دفتر حفاظت و مهندسی رودخانه‌ها و سواحل سازمان آب و برق خوزستان دیروز در گفت وگو با ایرنا خواستار تسریع در ساخت و ترمیم سیل‌بندها شده و گفته: در صورت ترمیم نشدن سیل‌بندها، با افزایش دبی رودخانه‌های کرخه و دز در پایین دست این رودخانه‌ها احتمال تکرار آبگرفتگی وجود دارد.

شب گذشته اخباری از سرازیرشدن آب به روستاهای بستان و رفیع در شهرستان هویزه منتشر شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید