آمار مبتلایان «کووید-19» به 388 تن و جان باختگان به 34 تن رسید/ کشف 143 مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به دو استان دیگر


آمار مبتلایان «کووید-19» به 388 تن و جان باختگان به 34 تن رسید/ کشف 143 مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به دو استان دیگر

پس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به 388 تن افزایش یافت و شمار استان‌هایی که موارد قطعی ابتلا به ویروس در آن‌ها شناسایی شده به 24 استان افزایش یافت.

آمار مبتلایان «کووید-19» به 388 تن و جان باختگان به 34 تن رسید/ کشف 143 مورد جدید و تایید رسیدن بیماری به دو استان دیگربعد از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۳۸۸ تن افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌ها، ابتلای ۱۴۳ مورد جدید از ظهر گذشته تا امروز قطعی شده است.

وی افزود: از این ۱۴۳ تن، ۲۵ تن استان گیلان، ۱۰ تن استان اصفهان، ۱۶ تن استان قم، ۹ تن استان مازندران، ۶۴ تن استان تهران، یک تن استان اردبیل، ۲ تن استان سمنان، ۲ تن استان کردستان، ۲ تن استان قزوین، ۴ تن استان آذربایجان شرقی، ۳ تن استان خوزستان، ۲ تن استان گلستان، ۳ تن استان البرز هستند؛ بنابراین، آمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ از ابتدا تا به امروز ۲۴۸ تن است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت اخیر، ۸ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۳۴ تن رسیده است.

جهانپور افزود: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال است و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال است. در روزهای پیش رو آمار کماکان صعودی خواهد بود که از جمله دلایل آن، فعال‌تر شدن بیماریابی در کشور و فعال شدن آزمایشگاه‌های بیشتر در کشور است. تعداد آزمایشگاه‌های فعال اکنون به ۱۵ رسیده و در هفته آتی به ۲۲ خواهد رسید.

گفتنی است، بر مبنای گزارش‌های قبلی و تجمیع آن‌ها با گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تا کنون بیست و دو استان کشورمان موارد قطعی ابتلا به ویروس شناسایی شده بود و حالا دو استان دیگر یعنی گلستان و قزوین هم به این فهرست اضافه شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا