ظرفیت واحدهای تولیدی مواد ضد عفونی در اردبیل افزایش می‌یابد


ظرفیت واحدهای تولیدی مواد ضد عفونی در اردبیل افزایش می‌یابد

اردبیل - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: واحدهای تولیدی استان با تمام ظرفیت اقلام بهداشتی ، ضدعفونی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را تولید می‌کنند.

ارژنگ عزیزی روز جمعه در جلسه کمیته اقتصادی ستاد پیشگیری از ویروس کرونا و تنظیم بازار استان، افزود: با هماهنگی انجام شده قرار است از ظرفیت واحدهای تولیدی استان برای تامین و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی نهایت بهره برداری شود .

وی بیان کرد: در همین راستا توزیع الکل سفید واحد تولیدی الکل طبی آذربایجان از روز چهارشنبه بصورت فله در ظروف ۱۰ و ۲۰ لیتری آغاز شده و از روز شنبه این واحد و واحد تولیدی دیگر این محصول را در شیشه‌های یک لیتری بسته بندی و به مراکز پخش تحویل خواهند داد.

او ادامه داد : یک واحد تولیدی ماسک ۳ لایه نیز با همکاری اتحادیه لوازم بهداشتی و آرایشی اعلام آمادگی کرده با تولید سه‌شیفته روزانه ۱۰ هزار ماکس به قیمت 400 تومان در اختیار شبکه‌ توزیع قرار دهد.

عزیزی افزود: همچنین یکی دیگر از واحدهای تولیدی استان آمادگی خود را برای تولید روزانه ۱۰ تا ۱۵ تن آنتی سپتیک بر پایه مس و TEA برای ضدعفونی اماکن عمومی اعلام داشته که بعد از کنترل آنالیز آن و تایید از سوی دانشگاه علوم پزشکی به بازار عرضه خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل در رابطه با تامین اقلام بهداشتی از سایر کانال ها هم گفت: سه هزار لیتر الکل بسته‌بندی و 10هزار لیتر انواع مایع ضدعفونی کننده از محل اموال تملیکی نیز از روز پنجشنبه در اختیار مراکز پخش و داروخانهها قرارگرفته که واحد بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی بر فرآیند توزیع نظارت خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل