ضد عفونی شهرهای مازندران به معنای گسترش کرونا نیست


ضد عفونی شهرهای مازندران به معنای گسترش کرونا نیست

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندارن گفت : ضد عفونی معابر شهری مازندارن به معنای شیوع و گسترش بیماری و ویروس کرونا نیست و فقط جنبه پیشگیرانه دارد.

روزهای اخیر برخی از شهرداری های مازندران به ضد عفونی کردن معابر عمومی شهری و همچنین مجموعه حمل و نقل عمومی اقدام کردند که تا حدودی نگرانی برخی از شهروندار را در پی داشته است.

دیدن افرادی با لباس محافطت شده در خیابان ها و کوچه های مازندران سابقه چندانی ندارد و همین وضعیت باعث ترسی برخی از شهروندان شده است.

این اتفاق همچنین باعث برخی گمانه زنی ها در مورد آلودگی خیابان ها و شهرهای مازندران شده و ترس مردم را نسبت به ویروس ناخوانده این روزهای مازندران و کشور بیشتر کرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : ضد عفونی معابر و وسائل عمومی به معنای گسترش ویروس نیست و فقط جنبه پیشگیرانه دارد.

سید محمد محمدی تاکامی افزود : وظیفه ما حراست و حفاظت از جان و حقوق شهروندی مردم است و پاکیزگی معابر عمومی شهر ها نیز در همین راستا انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه ضد عفونی معابر شهری و حتی روستایی به پیشنهاد و نظارت دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود ، گفت : این عملیات به صورت مستمر انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران گفت: جای هیچ نگرانی برای مردم وجود ندارد و سعی خواهیم کرد با ضد عفونی کردن محیط شهری شرایط زندگی را برای شهروندان عادی سازیم.

محمدی با اظهار این که ضد عفونی کردن زدن یک تیر با چند نشان است ، توضیح داد : ضد عفونی معابر شهری علاوه بر پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، از دیگر ویروس ها و آلودگی هایی که با آغاز فصل بهار به مازندران آورده می شود نیز جلوگیری خواهد کرد.

حدود ۱۰ روز پیش بود که نخستین علائم ورود ویروس کرونا در مازندران و شهر بابل دیده و گزارش شد.

تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا در استان بیشتر از این میزان است ، ولی تعداد قطعی افرادی که نمونه اشان مثبت بوده به ۱۱ نفر رسیده است که در مراکز درمانی و بیمارستانی تحت درمان قرار دارند.

پیش از این نیز یک نفر بر اثر این بیماری در مازندران جان خود را از دست داد که یکی از مسافران مازندران و از اهالی استان تهران بود.

کروناویروس‌ (Coronaviruses)، خانواده گسترده‌ای از ویروس‌ها و زیر مجموعۀ «کروناویریده» هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

به گفته متخصصان علوم پزشکی در صورت رعایت فردی و آمادگی شرایط بهداشتی از هر ۱۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا، دو نفر (به طور تقریبی) در معرض خطر مرگ قرار می گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد