ورود به موقع دادستان‌ها و مدیران سازمان‌های تابع مازندران برای پیشگیری از تخلفات


ورود به موقع دادستان‌ها و مدیران سازمان‌های تابع مازندران برای پیشگیری از تخلفات

رییس کل دادگستری مازندران بر ورود به موقع  دادستان‌ها و مدیران سازمان‌های تابع در این استان بر تخلفات و گرانفروشی‌ها درباره موضوع   ویروس کرونا تاکید کرد.

براساس گزارش روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت الاسلام محمدصادق اکبری شامگاه چهارشنبه ۸ اسفند ماه در جلسه‌ای که با حضور معاونین و مدیران سازمان‌های تابعه برگزارشده بود به موضوع این روزهای کشور و استان اشاره کرد و گفت: برای برخورد با احتکار و گرانفروشی مواد ضد عفونی کننده و ماسک باید اکیپی متشکل از سازمان صنعت و معدن، تعزیرات، سازمان بازرسی و دادستانی تشکیل تا با متخلفین و گرانفروشان برخورد شود.

وی تصریح کرد: دادستان‌های سراسر استان باید به این موضوع با جدیت، سرعت و دقت ورود کنند و با کسانی که اقدام به احتکار و همچنین گرانفروشی می‌کنند، بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت گیرد.

رییس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: ما مسئولین استانی باید در این موارد بحرانی به هموطنان‌مان خدمت کنیم تا کمک و یاور مردم باشیم، البته در برخی از شهرهای استان، دادستان‌ها با ورود به موقع با متخلفین برخورد مناسب داشته‌اند.

اکبری اظهار کرد: سازمان بازرسی استان باید به موضوع عملکرد مدیران استان در خصوص کمک رسانی به مردم در مورد ویروس کرونا نظارت دقیق و ریز بینانی داشته و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زندانیان زندان‌های مازندران اشاره کرد و افزود: با توجه به دستورالعمل صادره از سوی ریاست محترم قوه قضاییه دادستان‌های سراسر استان باید در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط اقدامات موثری صورت دهند و کلیه محکومین واجد شرایط این دستورالعمل از جمله محکومین مالی باید از این مرخصی‌ها استفاده کنند.

رییس کل دادگستری مازندران به معاونت امور زندان‌های دادگستری استان تاکید کرد: با هماهنگی با دادستان‌های استان و مدیر کل زندان‌های استان به این موضوع ورود کرده و در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرایی شدن این دستور العمل اقدام شایسته را صورت و گزارش را به این حوزه ارسال کنند.

اکبری به موضوع نظارت بر مکان‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: در این خصوص نیز باید سازمان بازرسی به این مورد ورود کرده و با هر نوع کوتاهی و یا رعایت نکردن اصول بهداشتی در خصوص این بیماری خاص موارد را به این حوزه اعلام کنند و بعضی از کمبودها را بررسی کرده تا اقدامات لازم از سوی دستگاه قضایی استان به مدیران بالا گزارش و نسبت به سهولت تامین آن تسریع صورت گیرد.

وی به موضوع نیابت‌های قضایی مازندران اشاره و بیان کرد: این موضوع نیز باید به خوبی و کارشناسی از سوی روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها مورد بررسی قرار گیرد و حداقل امکان در این برهه از زمان با ضوابط قانونی انجام گیرد.

رییس کل دادگستری مازندران با توجه به انتشار برخی از اطلاعات غلط و نادرستی که از سوی برخی از کانال‌های خبری که امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند، اشاره و افزود: دادستان‌های سراسر استان با همکاری پلیس فتا باید به این موارد ورود کرده و با اینگونه افراد با جدیت برخورد کنند.

اکبری نیز از مردم خواست هر نوع گزارش و تخلفی را که در این ضمینه مشاهده می‌کنند به دادستان‌های سراسر استان اعلام یا با شماره تلفن 33312241 این موضوع را به دستگاه قضایی استان اطلاع داده تا شخصا به این موضوع ورود، بررسی و دستورات لازم برای برخورد با متخلفان صادر کنم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت