ماهی گلی کرونا ندارد


ماهی گلی  کرونا  ندارد

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه شایعات مرتبط با احتمال انتشار کروناویروس از طریق ماهی گلی را به طور کامل رد کرد.

پگاه رستمی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه ماهی‌های قرمز وارداتی نیستند، اظهار کرد: نژاد ماهی قرمز(گلی) مربوط به کشورهای آسیای شرقی است، اما سالهاست که 100 درصد ماهی گلی‌های شب عید در داخل کشور تکثیر و پرورش داده می‌شود.

رستمی اضافه کرد: تمامی ماهی‌های قرمز از استان‌های شمال کشور، اصفهان و کاشان وارد استان ما می‌شوند و از این حیث هیچ نگرانی برای خرید ماهی گلی از سوی مردم وجود ندارد.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تاکنون هیچ بیماری ویروسی مشترک بین انسان و آبزیان شناخته نشده و احتمالا کروناویروس هم که یک بیماری ویروسی جدید است، از طریق آبزیان به انسان منتقل نمی‌شود.

وی در ادامه توصیه هایی هم برای خرید ماهی گلی به مردم کرد و گفت: باید حین خرید ماهی گلی به رنگ ماهی توجه کنند تا در عین خوشرنگ بودن، شنای طبیعی داشته و هیچ علامتی از زخم و یا سفیدک روی بدن ماهی وجود نداشته باشد.

رستمی گفت: توصیه می شود افراد ماهی گلی را از مراکز مطمئن که ماهی را در شرایط مناسب نگهداری می کنند خریداری کرده و از خرید ماهی از دستفروش‌ها صرف نظر کنند.

وی افزود: افراد باید از دست زدن به بدن ماهی خودداری کنند و حین تعویض آب تنگ ماهی هم دستکش بپوشند.

وی با اشاره به ضرورت تعویض آب تنگ ماهی هر 48 ساعت یکبار، گفت: افراد هنگام تعویض آب ماهی می توانند با استفاده از نمک و آب تنگ ماهی را ضدعفونی کنند.

مسئول بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان از خانواده ها خواست تا بعد از پایان تعطیلات نوروزی ماهی‌های قرمز را در حوضچه‌ها و استخر پارک‌ها نگهداری کرده و از رها کردن ماهی در رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی خوداری کنند و از این طریق مانع بروز مشکلات زیست‌محیطی ناشی از رهاسازی ماهی‌های قرمز که جزو ماهی‌های پارازیت هستند، در رودخانه‌ها و دیگر منابع آبی شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...